Orri (Plan de Beret) - Estanys de Baciver - Coll de Rosari - Pic de Rosari

Photo ofOrri (Plan de Beret) - Estanys de Baciver - Coll de Rosari - Pic de Rosari Photo ofOrri (Plan de Beret) - Estanys de Baciver - Coll de Rosari - Pic de Rosari Photo ofOrri (Plan de Beret) - Estanys de Baciver - Coll de Rosari - Pic de Rosari

August 14, 2019
August 2019

near Baqueira-Beret, Catalunya (España)

Sortim caminant des de l'aparcament de l'Orri seguint una pista forestal, al cap d'una estona creuem un pontet sobre el Arriu Malo. Creuat el riu fem un marcat revolt i després d'un tram més costerut, deixem la pista i continuem per un corriol encarant la pujada cap el Estany de Baix de Baciver. Des d'aquest estany continuem amunt sempre per corriol i arribem als Estanys de Dalt de Baciver, que queden a la nostra esquerra.

Situats en aquesta zona més planera hi ha un moment en que el corriol es perd, la direcció però és molt evident, no tardem en enllaçar de nou amb el corriol poc abans d'arribar al peus del Coll de Rosari. Enfilem el camí cap el coll, força dret però molt visible, la pujada és ràpida i fàcil. Un cop al coll el cim queda a la nostra dreta. La pujada ara és curta però intensa, fitada i amb traces de corriol, creuem una petita tartera que se supera fàcilment gràcies a les abundants fites.

Des del cim gaudim de les vistes cap el Circ de Baciver, amb el Tuc de la Llança i el Tuc de Marimanha, i cap a l'altra banda dels Plans d'Isavarre amb els Estanys de Rosari i Garrabea.

Retorn pel mateix camí, excepte a la part final. En lloc d'anar per la pista continuen per un corriol que arriba gairebé a tocar de l'aparcament.