Olympus Mt, Kokkinopilos-Kitros 2416m ( Όλυμπος Κίτρος )

Photo ofOlympus Mt, Kokkinopilos-Kitros 2416m ( Όλυμπος Κίτρος ) Photo ofOlympus Mt, Kokkinopilos-Kitros 2416m ( Όλυμπος Κίτρος ) Photo ofOlympus Mt, Kokkinopilos-Kitros 2416m ( Όλυμπος Κίτρος )

December 13, 2017
December 2017

near Kokkinopilós, Thessaly (Greece)

Χειμερινή ανάβαση στον Κίτρο 2416μ Ολύμπου.

Όμορφη διαδρομή που ξεκινά από το χωριό του Κοκκινοπηλού ακολουθώντας αρχικά το μονοπάτι Ε4 με κατεύθυνση Νότια. Σε υψόμετρο 1360μ συναντά την ΝΔ ράχη του Κίτρου, και εγκαταλείπει την χάραξη του Ε4 που συνεχίζει προς το φαράγγι Σταλαγματιάς. Το επίσης σηματοδοτημένο μονοπάτι ( η σηματοδότηση είναι αποτέλεσμα των προσπαθειών των διοργανωτών του FOM ), ακολουθεί την προαναφερθείσα ράχη προς τα ανατολικά, η οποία καταλήγει στην κορυφογραμμή του Κίτρου 2250μ. Ακολουθώντας την κορυφογραμμή με ΝΑ κατεύθυνση και απολαμβάνοντας συγχρόνως την θέα των ψηλών κορυφών του Ολύμπου, καταλήγει στην κορυφή. Παρά τις χειμερινές συνθήκες και την χιονοκάλυψη, η πορεία δεν αποκλίνει της χάραξης του μονοπατιού.

Περιγραφή:

Ξεκινάμε από τα ψηλότερα σπίτια του χωριού ( εισερχόμενοι στο χωριό, στρίβουμε δεξιά και ανεβαίνουμε δρόμο με άσφαλτο ) όπου εντοπίζεται διαμορφωμένο πλάτωμα με χώρο στάθμευσης, πηγή, ξύλινο κιόσκι και παγκάκια.

Κατευθυνόμαστε ΒόρειοΑνατολικά σε τρακτερόδρομο για 150μ και δεξιά μας ( νότια ), συναντάμε σήμανση για το μονοπάτι. Το συγκεκριμένο μονοπάτι αποτελεί τμήμα του Ε4 ενώ συγχρόνως φέρει σήμανση του αγώνα Ορεινού τρεξίματος Faethon Olympus Marathon. Το ακολουθούμε, και ανεβαίνουμε ευχάριστα πλαγιά με χαμηλή βλάστηση κέδρων. Κερδίζοντας ύψος, προσεγγίζουμε την ράχη σε υψόμετρο 1360μ σε διχάλα του μονοπατιού. Λίγο χαμηλότερα εντοπίζεται ημικατεστραμένο ξύλινο κιόσκι σε φυσικό μπαλκόνι. Συγχρόνως αποκτούμε θέα στο όμορφο φαράγγι της Σταλαγματιάς. Στα Ανατολικά, διακρίνονται οι κορυφές του Κίτρου και του Φλάμπουρου, ενώ στα Δυτικά, το Σμέουρο. Στο σημείο αυτό όπως προαναφέρθηκε, το μονοπάτι διακλαδώνεται : συνεχίζοντας νότιο ανατολικά, προσεγγίζει το Ρέμα Σταλαγματιάς. Για την ανάβαση στον Κίτρο, στρεφόμαστε ΒΑ ( αριστερά ), σε πολύ καλά σηματοδοτημένο μονοπάτι. Η σήμανση του μονοπατιού χρωστά την ύπαρξη της στους διοργανωτές του πολύ όμορφου αγώνα ορεινού τρεξίματος, Faethon Olympus Marathon, FOM. Συγχαρητήρια τους οφείλονται.

Επιστρέφοντας στην περιγραφή της διαδρομής, το μονοπάτι αρχικά διασχίζει χαμηλούς θυσάνους κέδρων και ελαφρώς ψηλότερα ( 1425μ ), εισέρχεται σε δάσος κωνοφόρων. Το μονοπάτι, που διατηρεί πάντοτε εμφανές ίχνος, αναρριχάται ευχάριστα στην δασωμένη ράχη και σε υψόμετρο 1710μ, συναντά χαρακτηριστικό ξέφωτο. Τους θερινούς μήνες διακρίνουμε στάνη, ενώ στο Ανατολικό άκρο του ξέφωτου, ξεχωρίζει η μεγάλη λιθόκτιστη πηγή-ποτίστρα με την ονομασία Ρούδι.

Η διαδρομή συνεχίζει επί της ράχης- πάντοτε με κατεύθυνση ΒΑ, είτε περνώντας δίπλα από την πηγή, είτε όχι. Το δάσος πλέον αραιώνει, και αποκτούμε θέα προς τις πεδιάδες στα δυτικά. Συναντάμε διάσπαρτα ρόμπολα, και κερδίζοντας ύψος, οδηγούμαστε σε αυγοειδή κορυφή, την έσχατη απόληξη της ράχης που ακολουθήσαμε ως εδώ ( 2110μ).

Χάνοντας ελάχιστα μέτρα υψομετρικής, διασχίζουμε μικρή Σέλα και ανεβαίνουμε στην γυμνή πλέον πλαγιά, στρεφόμενοι σύντομα προς τα Ανατολικά, σε τραβέρσα που οδηγεί στην κορυφογραμμή.

Φτάνοντας στην κορυφογραμμή επί μικρού διασέλου, αποκτούμε θέα στον κύριο όγκο του Ολύμπου, με τις εντυπωσιακές δυτικές όψεις Στεφανιού και Μύτικα να προσελκύουν το βλέμμα. Με συνθήκες ατμοσφαιρικής διαύγειας, ορατή είναι η πόλη της Θεσσαλονίκης αλλά και η κορυφή του Άθωνα. Συνεχίζουμε Ανατολικά στην κορυφογραμμή, και χωρίς προβλήματα οδηγούμαστε στην κορυφή του Κίτρου, όπου και υψομετρικός στύλος.

Επιστροφή από την ίδια χάραξη.

Συνολική απόσταση 10.3 χλμ
Θετική υψομετρική +1.300μ.

Γρηγόρης Τζομάκας

Arhi Monopati

Εμφανής αρχή της χάραξης του μονοπατιού, στην κορυφή του χωριού. Οι πινακίδες εντοπίζονται λίγα μέτρα μακρύτερα του σημείου έναρξης.

Avgoidis korifi

Αυγοειδής κορυφή που οριοθετεί την ολοκλήρωση της ανάβασης του δασωμένου τμήματος της διαδρομής. Συνεχίζουμε ανατολικά χάνοντας ελάχιστα μέτρα για την Σέλα.

PictographCar park Altitude 0 ft

Balkoni Parking

Διαμορφωμένο πλάτωμα στην κορυφή του χωριού, με ξύλινο κιόσκι και παγκάκια. Πηγή. Όμορφη θέα προς τα δυτικά. Κατάλληλο σημείο για την στάθμευση του οχήματος. 1150μ.

Είσοδος στο δάσος κωνοφόρων σε υψόμετρο 1420μ.

Dasos

Το μονοπάτι ανεβαίνει την πλαγιά σε ευχάριστο δάσος κωνοφώρων. Πυκνή σήμανση.

Diaselo Korifogramis

Διάσελο επί της ΒΔ κορυφογραμμής του Κίτρου. Αποκτούμε θέα για πρώτη φορά στις ψηλές κορυφές του Ολύμπου. Συνεχίζουμε με κατεύθυνση ΝΑ επί της κορυφογραμμής..

Diastavrosi Kioski

Διαστάυρωση του μονοπατιού σε υψόμετρο 1350μ. Το μονοπάτι ( Ε4) συνεχίζει ανατολικά ( ευθεία ) για το Φαράγγι Σταλαγματιάς. Εμείς στρεφόμαστε ΒΑ ( αριστερά ) σε ορατό μονοπάτι που διασχίζει θύσσανους κέδρων. Ύπαρξη κατευθυντήριων πινακιδών, Λίγα μέτρα χαμηλότερα διακρίνουμε το ξύλινο κιόσκι.

Kitros 2416m

Κορυφή Κίτρου με υψομετρικό στύλο.

Το χωριό του Κοκκινοπηλού, κτισμένο σε υψόμετρο 1100μ,

Korifogrami I

Σημείο στην ΝΔ κορυφογραμμή του Κίτρου. Διακριτό μονοπάτι, ενώ μεταλλικοί στύλοι δείχνουν το ίχνος του από μακριά.

Korifogrami II

Monopati

To πλατύ και ομαλό μονοπάτι ( E4), κατά σημεία κτιστό, τρεαβερσάρει την πλαγιά, κερδίζοντας σταδιακά ύψος. Χαμηλοί κέδροι ορίζουν την βλάστηση.

Πηγή Ρούδι, με ποτίστρα στο ανατολικό άκρο του οροπεδίου.

Plagia

Το μονοπάτι ανεβαίνει πλαγιά, σε όμορφο αραιό δάσος ρόμπολων. Όμορφη θέα στα δυτικά.

Sela

Σέλα που ενώνει την Αυγοειδή κορυφή με την πλαγιά που θα μας οδηγήσει στην κορυφογραμμή. Yψ 2110μ.

Traversa

Στρεφόμαστε ΝΑ, τραβερσάροντας και κερδίζοντας σταδιακά ύψος μέχρι την κορυφογραμμή.

Xefoto Stani

Χαρακτηριστικό ξέφωτο σε υψόμετρο 1720μ. Τους καλοκαιρινούς μήνες συχνά συναντάμε βοοειδή. Διακρίνεται η λιθόκτιστη πηγή-ποτίστρα στο ανατολικό άκρο του ξεφώτου. Για τον Κίτρο συνεχίζουμε την ανάβαση στην πλαγιά Β-ΒΑ.

• praskidis@gmail.com Jun 26, 2018

Πολύ καλή και λεπτομερής περιγραφή με πολλές φωτογραφίες. Είναι μια διαδρομή που θα ήθελα να κανω και ετσι θα μου είναι πολύ ευκολότερο. Ευχαριστώ!