Όγκος Χατζή - Βρωμερή 1945μ

October 24, 2021
October 2021

near Oreiní, Thessaly (Greece)

Ανάβαση στην πολύ όμορφη, παρά το ονομά της, κορυφή που βρίσκεται στα ΝΔ της πλέον γνωστης κορυφής του Χατζή.
Μια κορυφή που δεν προτιμάται εφόσον η συντριπτική πλειοψηφία των αναβάσεων στον όγκο του Χατζή αφορούν την ομωνυμη και ψηλότερη κορυφή [2038μ].
Η ανάβαση μπορεί να ξεκινήσει είτε από Μεσοχώρα, είτε από Σπίτια [στην θεση Προφήτης Ηλίας] είτε από πιο πάνω αν έχεις οχημα 4Χ4.
Η παρούσα ανάβαση (και καταγραφή) έγινε από πιο πάνω, από το μαντρί, καπου στα 4χλμ πιο πάνω στον δασικό δρόμο όπου αφήσαμε τα αυτοκίνητα. Διαλέξαμε να «κλέψουμε» και να κερδισουμε μερικα χιλιόμετρα και χρόνο, επειδή η πρόβλεψη ήταν για κακό καιρό σχετικα νωρίς και τελικα ευτυχως που το καναμε, επειδή οριακά επιστρεψαμε, πριν αρχίσει δυνατή βροχή και κλεισει εντελώς ο καιρός.
Πάντως κανονικά προτείνουμε η αναβαση να αρχίσει από τον Προφήτη Ηλία.
Πρόκειται για μια πολύ όμορφ αλπικη διαδρομή που στο πρωτο μέρος της ακολουθεί την ιδια διαδρομη προς το Χατζή.
Σε όλη την διαδρομή έχεις εκπληκτικη θέα προς τα Αθαμανικα Όρη στα Δυτικά.
Το κολωνάκι βρισκεται στην χαμηλότερη προκορφη της Βρωμερής ενω η ψηλότερη κορυφή είναι αμέσως μετά. Η προσέγγιση της είναι λίγο απότομη και βραχώδης με έντονη κλίση, Συνίσταται, ιδίως χειμώνα ή όταν είναι βρεγμένο το τεραίν , να ακολουθηθεί η διαδρομή της κατάβασης στην παρούσα καταγραφή που είναι πιο βατή.
[Η καταγραφή δεν σταματάει στην Κορυφή αλλά περιλαμβάνει και την επιστροφή από την βατή διαδρομή στην προκορφή (κολωνάκι) την οποία και συνιστούμε και για ανάβαση].

Θεση πάρκινγκ στα Σπίτια

Mantri

η ψηλότερη θεση που μπορείς να φτασεις με αυτοκινητο [μονο 4Χ4] και καρδίζεις κάπου μια ωρα ανάβασης από τα Σπίτια ως εδω

Θέση Λιακατά, με πανοραμική θεα σε ολο τον όγκο του Χατζη