Νυχτερινή χειμερινή βόλτα στο Σπαθί 2.046μ

Photo ofΝυχτερινή χειμερινή βόλτα στο Σπαθί 2.046μ Photo ofΝυχτερινή χειμερινή βόλτα στο Σπαθί 2.046μ Photo ofΝυχτερινή χειμερινή βόλτα στο Σπαθί 2.046μ

February 25, 2023
February 2023

near Madaró, Crete (Greece)

Νυχτερινή βόλτα στα χιονισμένα Λευκά όρη. Το αμάξι το αφήσαμε περίπου στα 1.000μ υψόμετρο και ακολουθήσαμε τον χιονισμένο χωματόδρομο μέχρι το καταφυγειο του βολικα.

Από εκεί ακολουθώντας την κλασική διαδρομή ανεβήκαμε στο Σπαθί. Γενικά η διαδρομή για Σπαθι έχει 2-3 σημεία που η κλίση είναι πιο μεγάλη και ανάλογα τις συνθήκες θέλει προσοχή.

Στην περίπτωση μας, το χιόνι ηταν αρκετά μαλακό χαμηλά ακόμα και μεταμεσονυχτια και μας δημιούργησε μικρά προβλήματα ενώ ψηλότερα οι συνθήκες ήταν καλύτερες. Πουθενά δεν συναντησαμε πάγο ενώ επειδή η νύχτα ήταν σχετικά ζέστη δεν ήταν πολύ παγωμένο. Οι συνθήκες ήταν τέλειες για ορειβατικό σκι πράγμα πάρα πολύ σπάνιο για την Κρήτη!

Η Νυχτερινή βόλτα έγινε για δύο βασικούς λόγους:

Πρώτα από όλα θέλαμε να απολαύσουμε την ανατολή του ήλιου ψηλά από τα χιονισμένα Λευκά Όρη. Όποιος έχει δει αντίστοιχη ανατολή καταλαβαίνει. Μοναδικό σκηνικό, ο ουρανός παίρνει φωτιά, οι πλαγιές κοκκινιζουν από το πρώτο φως του ηλιου. Σε συνδιασμο με τα φωτισμένα χωριουδάκια, την πόλη των Χανίων και το απέραντο μπλε του κρητικού πελάγους κάνει την εμπειρία ξεχωριστή. Στην περίπτωση μας ο ήλιος ξεπροβάλλει βόρεια από τον Ψηλορείτη! (Ήταν ένα ερωτηματικό αυτο)

Ο δεύτερος λόγος της βραδινής βόλτας ήταν πρακτικός, το βράδυ θα περνούσαμε από τα χαμηλά υψομετρα με το χιόνι στις καλύτερες δυνατές συνθήκες, δηλαδή όσο πιο σφιχτό γίνεται, έτσι και έγινε... Αν επιχειρουσαμε να ανεβουμε στις 9.00 το χιόνι χαμηλά από την αύξηση της θερμοκρασίας και τις ακτίνες του ηλιου θα είχε γίνει ήδη "σούπα" και ακόμη και με χιονορακετες θα ήταν πολύ κουραστικό...

Η ιδέα ήταν, ανάλογα με τις συνθήκες να κάναμε και άλλες κοντινές κορφές, όμως η ποιότητα το χιονιού χαμηλά μας έβαλε σε σκέψεις. Αφου θα κάναμε τις κορφές το πρόβλημα θα ήταν πως θα φτάναμε στο αμάξι καθώς από τα 1.600μ και κάτω το χιόνι θα ήταν τελείως σούπα και δεν θέλαμε να κολυμπήσουμε στο χιόνι οπότε το αφήσαμε για επόμενη βόλτα! Σοφή απόφαση αφού στις 10-11 το πρωί που ειμασταν χαμηλα ήταν χάλια το χιόνι... Δεν θα ήθελα να δω πως θα ήταν το μεσημέρι...

Από το Σπαθί φαίνονται οι κορυφες:
Ο όγκος Κάστρο φανάρι πασπαλωμυτης, ο όγκος το μικρού τροχαρη κουβαλάς, ακρωτηριανος, μικρος τροχαρης, το αγιο πνεύμα, η Σβουριχτη, ο όγκος με τα Όρνια, η Μαύρη και λίγο η Μαλοτηρα, πιο χαμηλά Μαλεμου και Ψαρή, κριαρικο, ογκος κορδας κορδα τριαντάφυλλε μαύρη, πιο ανατολικά οι χορεύτρες το Κεντρος και ο γέρο Ψηλορείτης. (Ίσως ξεχασα και κάποια αυτές θυμάμαι να ειδα)

PictographInformation point Altitude 4,313 ft
Photo ofΤο καταφύγιο του Βολικα του ΕΟΣ Χανιών Photo ofΤο καταφύγιο του Βολικα του ΕΟΣ Χανιών Photo ofΤο καταφύγιο του Βολικα του ΕΟΣ Χανιών