Photo ofNeraida Mt, Pyrra Rd-Kiatra Vrisi-Britsiasa 2135m-Kiatra Vrisi-Pyrra Rd ( Νεράϊδα, Πύρρα -Μπριτσιάσα 2135μ ) Photo ofNeraida Mt, Pyrra Rd-Kiatra Vrisi-Britsiasa 2135m-Kiatra Vrisi-Pyrra Rd ( Νεράϊδα, Πύρρα -Μπριτσιάσα 2135μ ) Photo ofNeraida Mt, Pyrra Rd-Kiatra Vrisi-Britsiasa 2135m-Kiatra Vrisi-Pyrra Rd ( Νεράϊδα, Πύρρα -Μπριτσιάσα 2135μ )

December 9, 2021
December 2021

near Pýrra, Thessaly (Greece)

Νεράϊδα, Πύρρα ( σημείο ασφαλτόδρομου ) - Μπριτσιάσα 2135μ.

Σχετικά εύκολη και σύντομη διαδρομή με στόχο την υψηλότερη κορυφή της Νεράϊδας, Μπριτσιάσα 2135μ. Η καταγραφή αφορά ανάβαση χειμώνα με χιονοκάλυψη από υψομέτρου 1500μ και ψηλότερα, ενώ από το οροπέδιο της Κιάτρας Βρύσης πραγματοποιείται μια επιμέρους κυκλική πορεία. Εύλογα η πορεία προσαρμόστηκε βάσει των συνθηκών που επιβάλει η χιονοκάλυψη. Οι ανάβαση σε χειμερινές συνθήκες δεν συνίσταται σε όσους τώρα αρχίζουν την ενασχόληση τους με το βουνό ή δεν διαθέτουν τον κατάλληλο εξοπλισμό ( crampon,piolet ).

Η διαδρομή εκκινεί από σημείο του επαρχιακού δρόμου Περτούλι-Ασπροπόταμος σε υψόμετρο 1230μ., ελαφρώς ψηλότερα του χωριού Πύρρα Τρικάλων. Κερδίζοντας ύψος μέσω χωματόδρομου που διανύει κατάφυτη με έλατα πλαγιά, προσεγγίζει το ειδυλλιακό οροπέδιο-ξέφωτο της Κιάτρας Βρύσης σε υψόμετρο 1520μ.

Από το σημείο αυτό η καταγραφή αφορά πορεία με χιονοκάλυψη, που εύλογα επηρεάζει την επιλεγόμενη χάραξη. Ακολουθώντας πορεία Β-ΒΑ σε πλαγιά με πολλές κτηνοτροφικές χαράξεις σε αραιότερο πλέον δάσος, προσεγγίζουμε εγκάρσια της κύριας κορυφογγραμμής ράχη, σε γυμνό πλέον πεδίο. Η τελευταία μας οδηγεί στην κύρια κορυφογραμμή της Νεράϊδας σε υψόμετρο 1980μ. Στο σημείο αυτό αποκτούμε εντυπωσιακή θέα στο τείχος με σχήμα τόξου που οι κορυφές της Νεράιδας σχηματίζουν με ΒόρειοΑνατολικό προσανατολισμό.

Η πορεία στην ράχη δεν παρουσίαζε ουδεμία δυσκολία, ενώ η κατάβαση βάσει των ισχυουσών στην καταγραφή συνθηκών χιονιού, πραγματοποιήθηκε ακολουθώντας στενή και όμορφη κοίτη ρέματος. Την τελευταία εγκαταλείπουμε σε υψόμετρο 1870μ, και διανύοντας πλατό επιστρέφουμε στην αρχική χάραξη ανάβασης του οροπεδίου της Κιάτρα Βρύσης.

Νερό συναντάμε σε δύο σημεία της διαδρομής τα οποία επισημαίνονται με ανάλογα waypoints.

H καταγραφή αφορά διήμερο με διανυκτέρευση σε αντίσκηνα στο οροπέδιο της Κιάτρας Βρύσης.

Συνολική Απόσταση: 13.2 χλμ
Θετική Υψομετρική: + 950μ

Περισσότερες πληροφορίες μπορούν να αντληθούν από το κείμενο στα waypoints.

Διαδρομές στο βουνό:
-Διαδρομή για την ψηλότερη κορυφή της Νεράϊδας Μπριτσιάσα 2144 και τους καταρράκτες Δέσης, μπορεί να βρεθεί στον παρακάτω διασύνδεσμο:

-Διαδρομή για την κορυφή Νεράϊδα ή Μπούντουρα 2074μ μπορεί να βρεθεί στον παρακάτω διασύνδεσμο:

-Διαδρομή για την κορυφή Κάλτσα Νεράϊδας 2062μ μπορεί να βρεθεί στον παρακάτω διασύνδεσμο:

-Διαδρομή για τiς κορυφές Κοκκινόραχη (Τσούμα ) 2055μ και Μπάτης 1958μ μπορεί να βρεθεί στον παρακάτω διασύνδεσμο:

Εγκάρσια ράχη που τέμνει την κύρια κορυφογραμμή. Την ακολουθούμε από υψομέτρου 1800μ και ψηλότερα.

Ανερχόμαστε ελευθερα σε ανατολική σύντομη πλαγιά που οδηγεί σε εγκάρσια ράχη. +80μ περίπου υψομετρική κάλυψη.

Anoikto Pedio

Συνεχίζουμε την κάθοδο σε ανοικτό πεδίο. Κατεύθυνση Νότια. Υψ. 1870μ έως 1700μ περίπου.

Britsiasa 2135m

Η υψηλότερη κορυφή της Νεράϊδας, Μπριτσιάσα 2135μ.

Διχάλα χωματόδρομου λίγο πριν συναντήσουμε ξέφωτο με καρποφόρα δέντρα. Συνεχίζουμε ευθεία. At 39.54960N, 21.41162E

Eisodos se Rema Katavasis

Εισερχομαστε σε φυσικό ρέμα σε υψόμετρο 2030μ. Το ακολουθούμε μέχρι υψομέτρου 1870μ περίπου.

Exarsi Korifogrammis

Το μονοπάτι της κορυφογραμμής τραβερσάρει την έξαρση από τα δυτικά. Η χάραξη αποτυπώνει ανάβαση σε αυτό.

Exodos apo Rema

Πραγματοποιούμε έξοδο από το ρέμα και συνεχίζουμε Νότια σε επίπεδη έκταση. Κατηφορική πορεία σε εύκολο πεδίο.

Haraxis Monopation entos Dasus

Κτηνοτροφικά μονοπάτια ανέρχονται προς Βορρά ψηλότερα του οροπεδίου, εντός του δάσους. Πολλαπλές χαράξεις. Η πορεία πραγματοποιήθηκε με χιονοκάλυψη.

Ακολουθούμε χωματόδρομο μέχρι το οροπέδιο της Κιάτρας Βρύσης. 3χλμ απόσταση / +270μ.

Iperipsomeno Simio / Simansi

Yπερυψωμένο σημείο στην απαρχή του γυμού πεδίου. Σήμανση με κόκκινο spray. Η όποια τυχόν χάραξη δεν ακολουθήθηκε αλλά χαράχθηκε βάσει των χειμερινών συνθηκών. Όριο δενδροκάλυψης. Υψ. 1710μ.

Η πηγή-ποτίστρα της Κιάτρας Βρύσης, Υψ. 1530μ. Πετρόκτιστη βρύση και ποτίστρα. Ροή νερού Δεκ..2021. Συνεχίζουμε βόρεια σε κτηνοτροφικές χαράξεις μονοπατιών που εισέρχονται στο δάσος.

Korifogrammi A

Εισερχόμαστε στην κορυφογραμμή σε υψόμετρο 1980μ. Κινούμαστε ΒΔ επί αυτής. Βατό πεδίο. Αποκτούμε θέα στην κοιλάδα Παλαιοχωρίου προς τα Ανατολικά.

Korifogrammi B

Συνεχίζουμε επί της κορυφογραμμής, κατεύθυνση ΒΔ. Βατό πεδίο. Σχεδόν ανύπαρκτες υψομετρικές διακυμάνσεις.

Korifogrammi C

Σημείο επί της κορυφογραμμής. Συνεχίζουμε ΒΔ.

Ktinotrofika Monopatia

Ακολουθούμε κτηνοτροφικά μονοπάτια κατηφορίζοντας για Κιάτρα Βρύση. Διασχίζουμε την ρεματιά και προσεγγίζουμε την Ανατολική της όχθη, όπου και τα περισσότερα μονοπάτια.

Mikro Patari / Teliki Anavasi

Μικρό πατάρι σε υψόμετρο 2080μ. Τελική ανάβαση για την κορυφή.

PictographTree Altitude 5,577 ft

Μοναχικό δέντρο σε υψόμετρο 1700μ. Συνεχίζουμε νότια μη εισερχόμενοι πάλι σε μικρό διακριτό ρέμα στα δεξιά.

Oropedio Kiatras Vrisis

To ευρύ και ειδυλιακό οροπέδιο-ξεφωτο της Κιάτρας Βρύσης εν μέσω ελατόδασους, Υψ. 1510, Δυστυχώς αρκετοί κυνηγοί επισκέπτονται το σημείο με οχήματα.

Οροπέδιο σε ξέφωτο του ελατόδασους ελαφρώς χαμηλότερα εκείνου της Κιάτρας Βρύσης. υψ. 1470μ. At 39.55775N, 21.41032E

Σημείο με μικρά επίπεδα πατάρια στο άκρο του δάσους στο ξέφωτο-οροπέδιο Κιάτρας Βρύσης.

Αυτοσχέδια πηγή και ποτίστρα με σωλήνωση πλησίον του χωματόδρομου. ( ροή νερού Οκτ.2020 ). Yψ. 1380μ. At 39.55446N, 21.41207E

Proeretiki Traversa parallila tis korifogrammis

Προαιρετικά ακολουθούμε πορεία παράλληλα με την κορυφογραμμή σε μορφή ανηφορικής τραβέρσας. Εναλλακτικά εισερχόμαστε άμεσα στην κορυφογραμμή.

Pyrra

Το χωριό Πυρρα Τρικάλων κτισμένο σε υψόμετρο 1000μ.

Simio Dromu Pertouli-Voulgareli

Σημείο του επαρχιακού δρόμου Περτούλι-Βουλγαρέλι. Υψ. 1230μ. Ξεκινάμε την ανάβαση ακολουθώντας ανηφορικό χωματόδρομο προς τα ΒΔ.

Simio sto Rema

Παραμένουμε εντός του βατού και όμορφου ρέματος.

Strofi HmDromu

Στροφή και διχάλα του χωματόδρομου σε υψόμετρο 1385μ. Επιλέγουμε την δεξιά απόληξη. At 39.55364N, 21.40939E