Neouvielle des de Lac d'Oredon (Massís de Neouvielle)

Photo ofNeouvielle des de Lac d'Oredon (Massís de Neouvielle) Photo ofNeouvielle des de Lac d'Oredon (Massís de Neouvielle) Photo ofNeouvielle des de Lac d'Oredon (Massís de Neouvielle)

August 4, 2012
August 2012

near Le Plan, Midi-Pyrénées (France)

Ascensió a un dels cims més emblemàtics del Massís de Neouvielle, una de les serralades pirenenques amb millors vistes, donat que es troba situada fora de l'eix dels principals cims. Un massís esquitós i granític amb nombrosos cims que superen els 3000 metres.

Aquesta ruta parteix del Lac d'Oredon i recorre una primera part suau que volta els estanys Oredon i les Laouettes fins arribar al Lac d'Aubert, on l'ascensió s'endureix notablement, tant pel que fa al pendent com a les característiques del terreny, granític, pedregós i amb força blocs. Un cop superada la crete de Barris per un pas ple de blocs, es travessa un llarg i irregular vessant on també sovintegen els blocs a més de les torrenteres, encarant l'ascensió en direcció a la bretxa de Chausenque.

Abans d'arribar-hi a la bretxa, però, es gira a l'esquerra, es supera un never en retrocés de l'antiga glacera de Neouvielle (a l'estiu es pot fer per un tram transversal de roques sense necessitat de trepitjar-lo) i s'aborda la part final de pujada, força pedregosa, accedint al cim a través d'una xemeneia situada a la seva esquerra, que desemboca en una cornisa horitzontal que ens hi deixarà remuntant unes lloses polides finals. Atenció a les fites perquè en alguns punts ofereixen diverses opcions de pujada.

Les vistes des del cim són esplèndides i, a més de les muntanyes del mateix massís com el Pic Long, el Campbieil, el Ramoung..., es poden contemplar el Vignemale, el Perdut... i molts altres cims destacats del Pirineu central.

La tornada es fa pel mateix camí de pujada.

Reportatge fotogràfic complet:

Lac d'Oredon

Cim Neouvielle

lloc trobada fites dues rutes

Torrentera

Collet a la crete de Barris