میل نایین صعود شبانه خط الراس

July 6, 2015
July 2015

near Valīābād, Isfahan (Iran)

نام برنامه : صعود به قله میل نایین – خط الراس
نام سرپرست برنامه : آقای علیرضا فردوسی زاده
مسئول فنی : آقای مجیدطیبی
گزارش نویس : آقای سالار یوسفی زاده
تاریخ برنامه : دوازدهم تیرماه 94
نوع برنامه : کوهنوردی متوسط
نفرات شرکت کننده دراین برنامه:
آقایان: علی فردوسی زاده ، مجیدطیبی، محسن جبلی ، مهدی پاکسرشت، مجیداکبرزاده ،عیسی علیزاده ، داوودبهزادی ، سالاریوسفی زاده

طبق برنامه ریزی و اعلام قبلی روز پنج شنبه ساعت 15:40 میدان امام خمینی نایین را با دودستگاه اتومبیل به مقصدروستای جعفرآباد کجان ترک کردیم درساعت 18:45به دامنه کوه رسیدیم مسیر صعود ما از ابتدای روستای جعفر آباد به صورت خط الراس و صعود به قله می باشد . همنوردان پس از مجهز شدن آماده صعود به قله هستند . پس از اندکی پیمایش مسیر مدت زمانی صرف نرمش می شود و به طرف محل استراحت به راه می افتیم .پس ازرسیدن به محل موردنظر باکوله هایی سبک به طرف اولین کوه ازخط الراس میل حرکت می کنیم .باپیمایش اولین کوه واردخط الراس میل می شویم .تماشای غروب آفتاب هنگام غروب وهمچنین مشتری وزهره درشب صعود را خاطره انگیزتر میکند. پس از اندکی استراحت وافطار تنی چند از همنوردان پیمایش خط الراس را ادامه داده.کوهستان مهتابی بینظیر است. بافتح قلل فرعی میل و درنهایت صعودبه قله اصلی میل کارصعود به پایان می رسد .اندکی استراحت وبا تجدید قوای همنوردان آماده ی پایین آمدن از قله می شویم .پس از پایین آمدن ورسیدن مجددبه دامنه کوه به طرف محل اسکان به راه می افتیم. با اندکی استراحت در زیر درختانی زیبا در جوی آبی روان با اندک آبی که نشان از گرمای زیاد تابستان امسال دارد شام را ساعت 1 نیمه شب خورده و در ساعت 2 نیمه شب کوه را وداع گفته و به طرف نایین بر می گردیم .