MURAT DAĞI [KAMPLI - 5 Gün]

4 days 6 hours 11 minutes
July 2, 2019
June 2019

near Banaz, Uşak (Türkiye)

MURAT DAĞI [KAMPLI - 5 Gün]

01. Gün (20,6 km): Banaz [(BAŞLAMA) Banaz İlçesi / UŞAK] - Banaz Köyü - Hatipler Köyü - Alaba Köyü - Dümenler Köyü - Taş Köprü

02. Gün (19,2 km): Taş Köprü - Öküz Kayası (2.216 m) - Kartal Çayırı

Not: Dün saat 18:00’den sonra hava sürpriz yaptı. Rüzgar, yoğun elektrik yüklü hava ve yağmur bir tür afetti.

Uyarı: Vaude çadırımın rüzgar ile dansı harikaydı. Dağda üçüncü kez rüzgar testini geçti. Başka çadır olsaydı, anında patlardı. Çadır alırken ayrıntılı inceleyiniz! Yoksa çok zor durumda kalabilirsiniz...

03. Gün (16,9 km): Kartal Çayırı - Murat Dağı (2.312 m) - Sarıçiçek Yaylası (1.840 m) // KAYAK ALANI - Arapoğlu Yaylası (1.565 m) - Gökoluk Yaylası (1.500 m) - Kirazlı Yaylası (1.480 m) // KAPLICA - Kıcıroğlu Yaylası (1.450 m) [(Gediz İlçesi) KÜTAHYA]

AÇIKLAMA: Sarıçiçek Yaylası’nda kayak merkezini genişletmek ve yeni kayak parkurları açmak için karaçam kesimleri artmakta, iş makineleri yayla ve çevresini yok etmektedir. Halk arasında bir özlü söz vardır: “Ölümü gösterip, sıtmaya razı etmek...” Gediz Belediyesi ‘insanlar leğenler ile kaysın’ diye eğlence amaçlı yaylaya giriş yaptı. Yayla merkezini yok etmekle yetinmedi. Aşama aşama yıkım sürdü. Ağaç kesimleri arttı ve doğal doku yok edildi. Yok edilme çalışmaları sürmektedir! Çevreye duyarlı kurum / kuruluş ve STK ile yöre insanımız altın madenine kilitlendi. Sarıçiçek Yaylası’ndaki yıkımdan habersizdir! Fotoğraf ve video kayıtları için alandayım... Murat Dağı’nı bir bütünlük içerisinde irdelemeliyiz. Yıkımın her türüne eş değerde duyarlılık göstermeliyiz. Aman altın madeni çıkarılmasın da kayak merkezi için varsın ağaçlar kesilsin, diyemeyiz...

Not:
1. UŞAK İl sınırı geçildi. KÜTAHYA İl topraklarında yol alıyorum.
2. Murat Dağı doruğundaki bayrak direği iki gün önce yaşanan olumsuz hava koşullarına yenik düşmüştür.

04. Gün (14,5 km): Kıcıroğlu Yaylası (1.450 m) - Karaağaç Köyü // ÇED Raporu-ALTIN MADENİ

05. Gün (23 km): Karaağaç Köyü - Gediz (BİTİŞ) [(Gediz) KÜTAHYA]

ALINAN YOL TOPLAMI: 94,2 km

• Photo of Sadi YALGIN
    Sadi YALGIN Jul 2, 2019

UYARI
    Dağcılık ve doğa sporları yaşamsal riskler içeren etkinliklerdir… Wikiloc sayfasına yüklenen rotalarda tırmanmak ve yürümek belirli eğitim ile deneyim gerektirmektedir. Eğitim ve deneyim edinme konusu rotalarda yol alanların sorumluluk alanlarına girer! GPS iz kayıtları tarafımca işlenmeden yüklenmiştir. Kısaca, iz kayıtları üzerinde düzeltme yapılmamıştır. GPS iz kayıtları hata ve sapma içerebilir. Bundan dolayı iz kayıtlarının her koşul altında sapmasız olduğu söylenemez… GPS iz kayıtlarının kullanımına bağlı olarak oluşabilecek herhangi bir kaza veya yaralanmalardan iz kayıtlarını yükleyen yasal olarak sorumlu tutulamaz.