Mulleres hivernal des de la boca Sud del túnel de Vielha

Photo ofMulleres hivernal des de la boca Sud del túnel de Vielha Photo ofMulleres hivernal des de la boca Sud del túnel de Vielha Photo ofMulleres hivernal des de la boca Sud del túnel de Vielha

one day 4 hours 6 minutes
March 24, 2019
March 2019

near Senet, Catalunya (España)

Ruta clàssica d'ascensió hivernal al cim de Mulleres (ó Tuc de Molières), de 3009 m situat a la frontera entre Aragó i Catalunya, deixant el cotxe a la boca sud de l'antic túnel de Vielha i pujant per la vall de Mulleres i pel refugi lliure de Mulleres, on hem fet nit.

==RUTA==

La ruta comença a la boca sud de l'antic túnel de Vielha (ara senyalitzat com el desviament obligatori per mercaderies perilloses). Es baixa cap a l'oest, enfocats ja cap el cim que es veu a l'horitzó, deixant sempre el riu a la nostra esquerra. Un cop a la primera cascada (Saut de Molières) la superem (deixant-la encara a mà esuqerra) i llavors ja guanyem la pleta de Mulleres, on se'ns obren moltes possibilitats per seguir la ruta, en funció de la neu i de si ens volem calçar grampons o no.
Passem una segona cascada, que ens marca l'origen d'una sostinguda pujada per la cara sud de la vall, que a través de la Pleta Naua ens acabarà portant al Refugi lliure de Mulleres (2390m) on dormim. Al matí, encarem una forta pujada, per la pala sud del Tuc de la Gerbosa, que ens permetrà guanyar alçada i llavors començar un llarg flanqueig força planer, fins al Coret de Molières, on deixem les motxilles (agafant les peces d'abric i càmera) i el superem per anar, a través d'una petita cresta, cap al cim, amb unes vistes magnífiques sobre el Massís de l'Aneto-Maladeta, els Bessiberris i molts pics més.

El tram inicial de la baixada la fem per un camí diferent, per tal de fer la ruta més interessant. Arribem al refugi, recollim el material que havíem deixat i seguim la baixada fins els cotxes (intentant fer la ruta diferent hem acabat dalt d'una cascada de gel que ens ha obligat a recular).

==MATERIAL==

Al cap de setmana de 24 de març de 2019, vam portar grampons i piolet (tot i que quan sortia el sol la neu s'estovava molt i t'enfonsaves ràpidament fins als genolls) i el kit de pala-arva-sonda.

==TEMPS==

Vam prendre'ns la ruta amb molta calma, (i el GPS ha estat sempre obert). Tot i això, hem sortit un dissabte a les 11:30 i diumenge a les 15:00 érem a baix.

Des del cotxe al refugi hi ha unes 4 hores (parant força), i del refugi al cim anant per feina en una mica menys de 2:30 hi ets. Per baixar, en 1:15 et plantes al refugi des del cim i d'allà queden una mica menys de 3 hores (sense perdre's) per arribar al cotxe

Refugi de Mulleres

Refugi lliure amb 9 llits (18 places), taula, tamborets, mantes i coixins. Bon estat general, amb punts d'aigua a prop a l'estiu, a l'hivern s'ha de fondre la neu.

Inici del flanqueig

Guanyem molta alçada just després de sortir del refugi, per començar un llarg flanqueig

Coret de Molières

Cim del Mulleres

No és ben bé el cim (queda uns 50 m més cap al sud), però és on hi ha la gran fita de pedra que sembla indicar el punt més alt.

Desviament

Seguim les indicacions cap al refugi del Molieres

PictographWaterfall Altitude 5,561 ft

Saut de Molières

Primera cascada que ens trobem. Per arribar a dalt cal afrontar la primera pujada de la ruta

Pàrquing boca sud

Pàrquing sobre la boca sud del túnel de Vielha, amb capacitat per diversos vehicles