مسیرپیاده آبگرم شابیل به قله سبلان

July 28, 2018
July 2018

•   4.3 1 review

near Panāhgāh-e Sabalān, Ardabīl (Iran)

اجرای برنامه در 4 و 5 مرداد 97
9 نفر بودیم ظهر پنجشنبه 4 مرداد از زنجان به سمت اردبیل و از اونجا به سمت مشکین شهر حرکت کردیم و در نهایت ساعت 8 عصر رسیدم به آبگرم شابیل و ابتدای مسیر صعود به قله سبلان.
تعداد زیادی خودرو لندرور اونجا مستقر هستند که با گرفتن نفری 20 هزار تومن کوهنوردهارو تا پناهگاه سبلان میرسونن مسیر رفت با لندرور حدود 45 دقیقه زمان میبره .یه جاده خاکی که فقط ماشین های شاسی بلند و آفرود میتونن برن .
ولی ما تصمیم گرفتیم که خودمون پیاده تا کمپ بریم .ابتدای حرکتمون از کنار دکل های تله کابین درحال ساخت شابیل شروع شد .
هوا کاملا تاریک شده بود و ما یگبا هدلایت طی مسیر میکردیم البته چون نور مهتاب بود و میشد مسیر رو
دید هدلایت هارو خاموش کردیم بعدش.بارون هم نم نم شروع شد
بعد از حدود 3 ساعت پیاده روی طولانی ساعت 12 شب به پناهگاه رسیدیم
بعد از استراحت و خوردن شام مختصر با وجود سرمای هوا قرار بر این شد کمی بخوابیم با این که هوا خیلی سرد بود .
پناهگاه پر از کوهنورد بود حتی جا واسه نشستن وخوابیدن توی فضای باز هم نبود شاید حدود 100 تا چادر زده بودن.
ساعت 2 صبح همراه با چندصد نفر از سایر کوهنوردا تو تاریکی شب و زیر نور مهتاب شروع به حرکت کردیم صحنه بسیار جالبی بود کوه پر بود از نور هدلایت
.مسیر بسیار سخت با شیب زیاد
بی خوابی، سختی مسیر ، خستگی مسیر قبل از پناهگاه، ارتفاع زدگی همه باعث شده بود سرعتمون خیلی کم بشه.
بعد از حدود 4 ساعت پیاده روی سخت و سنگین ساعت 6 صبح رسیدیم به قله .با دریاچه ای بسیار زیبا
.بخاطر سردی هوا نتونستیم زیاد کنار دریاچه بمونیم
و تصمیم گرفتیم که برگردیم که البته سرعت مسیر برگشت چندان فرقی با سرعت رفت نداشت چون مسیر واقعا سخته .حدود ساعت 10 صبح به پناهگاه رسیدیم و با لندرور به ابگرم شابیل برگشتیم و با یه آبتنی توی آبگرم بسیار مجهز و عالی شابیل خستگی صعود رو از تنمون درآوردیم.
پیشنهاد میشه مسیر تا کمپ رو حتما با لندرور برید.
بعد از استراحت و صرف نهار به سمت زنجان برگشتیم.