مسیردشت روباز بام هفت چاه سه دندانه ودرنهایت میل فرنگی

Photo ofمسیردشت روباز بام هفت چاه سه دندانه ودرنهایت میل فرنگی Photo ofمسیردشت روباز بام هفت چاه سه دندانه ودرنهایت میل فرنگی Photo ofمسیردشت روباز بام هفت چاه سه دندانه ودرنهایت میل فرنگی

June 27, 2019
June 2019

near Reẕā Khān, Yazd (Iran)

گزارش کامل صعودوپیمایش مسیرکش صابونی منشاد،قله بام هفت چاه،خط راس قله بام هفت چاه به قله خیبر،
پیمایش مسیرسه3دندانه وصعودقله میل فرنگی بام مهریزبه ارتفاع3912 اعضای باشگاه کوهنوردی(مهرایران زمین)استان یزد درتاریخ1398/03/31تقدیم به هیمالیانوردمستقل،همنوردبزرگوارمان علیرضانوروزی نیشابوری و آرزوی موفقیت وایستادن برفرازقلهK2 با شجاعتی که از او سراغ داریم.

1سرپرست برنامه:استادآقاولی یزدی زاده
2.یاسرفرزادپور
3.غلامرضازارع
4.دکترسعیدابویی
5.دکتررضاپاگردکار
6.علیرضادهقان
7.حامدخادمی
باهم اندیشی وبرنامه ریزی قبلی راس15نیمروز ازیزدحرکت خودرابا3 وسیله شخصی آغاز و پس از رسیدن به شهرستان مهریز و گذاشتن یکی از وسایل شخصی درپارکینگ ورودی مزرعه آدرشک به سمت روستای منشادعزیمت نموده و درابتدای گرونه حاجی آباد در کنار کندوهای عسل ماشین ها راپارک نموده وپس ازآماده شدن راس16:50 پسین پیمایش وصعودخودرا آغازنمودیم.
برای این مهم از یالهای ابتدایی مسیر زیرین کش صابونی برای رسیدن به ارتفاع بالاتراستفاده نموده وپس از60 دقیقه پیمایش به چشمه زیرین کش صابونی رسیدیم وبرای تامین آب شرب خودمان زمانی را به برداشتن آب گذراندیم.
پس از آن وارد تراورس کش صابونی شده وبه دلیل داشتن کوله های سنگین شامل وسایل کمپینگ وشب مانی و نیازمندیهای غذایی صعودیک ونیم روزه سرعت پیمایش وصعودمان به حداقل رسیدواین مهم به دلیل تحلیل وتعلل چندی از همنوردانمان به درازا کشیدو خدا راسپاس راس20:30به مکان کمپینگ وشب مانی رسیده وپس از زدن کمپ وصرف یک بارگیری غذایی کامل راس 22:00به استراحت پرداختیم.

5بامدادجمعه پس ازبیدارشدن وجمع نمودن کمپینگ راس5:50پیمایش خود را آغازوبرای اینکه درطول مسیرصعود و پیمایش بامشکل کم آبی مواجه نگردیم مسیرصعودمان راتغییروبه سمت آب سیل دره روباز ویخچالهای به جای مانده که آن را(تنگله)مینامندحرکت واین مهم تا7:45به درازا انجامید.
پس ازتامین آب مصرفی مسیرتراورس تنگله به اسب وزین را در دستورکار قرار داده تابه دیواره زیرین قله بام هفت چاه رسیدیم.
به دلیل آنکه تعدادی ازهمنوردانمان دچار تحلیل شده و در صعودازدیواره و دست به سنگهاباتعلل وکندی حرکت روبه رو شده بودند،تایم صعود دیواره زیرین بام هفت چاه به دراز انجامیدوباهمه این تفاسیرراس9:40موفق به صعودقله بام هفت چاه(بام منشاد)شدیم.
پس ازصرف یک بارگیری غذایی کامل و ثبت خاطرات درکنارِ
(ابداءکننده ورزش کوهنوردی استان یزد، پژوهشگروپیرسلسله جبال کلات)
استادآقاولی یزدی زاده
به دوتیم مجزاءتقسیم شدیم
تیم اول به دلیل تحلیل وفشار وارده بر دوتن ازهمنوردان به سرپرستی استادیزدی زاده به سمت دره زیرین بام خرمنی ودره منتهی به آب سیل دامگاهان حرکت تا در کنارچشمه مستی به استراحت بپردازند.
وتیم دوم به سرپرستی یاسرفرزادپور راس10:30حرکت خود راآغاز وپس از پیمایش خط راس بام قله هفت چاه تا قله خیبرکه شامل هفت دره پرفراز و نشیب میباشدونیازمندبلدی مسیرو استفاده ازبهترین مسیرپیمایش میباشد راس12:00موفق به صعودقله خیبر شدیم.
پس ازگذاشتن کوله هاوبراشتن یک1کوله صعود،پیمایش مسیرفنی سه3دندانه را در دستور کارقرار داده که؟متاسفانه شدت وزش باد،تحلیل همنوردان،اولین صعودهمنوردانمان به جزسرپرست برنامه و............اینقدر بر زمان پیمایش این مسیر افزودکه نتوانستیم زودتربه حرکت خود ادامه دهیم تابه تیم صعود2نفره آقایان ناصرعلیزاده ومیثم دهقان که ازمسیر چاه برفی اولین صعودخود را به قله میل نموده بودند،بپیوندیم و در این لحظه خاص کنارشان باشیم....
حدود13:20موفق به صعودقله میل فرنگی(بام مهریز)شدیم وپس ازدرج گزارش صعود در دفترثبت صعود، گرفتن تصاویربرای فرود،برگشت ازمسیرسه3 دندانه را درپیش گرفتیم که شدت وزش بادو.......خیلی از زمانمان را گرفت.
به محض رسیدن به قله خیبروبارگیری غذایی کامل برای فرودمسیر دره لافراخ را درپیش گرفتیم وپس از رسیدن به دره آب سیل بام خرمنی به آب سیل دامگاهان وتوقفی1ساعته مسیرگُربه گریز را رد نموده وبااستفاده از دره دارای شن اسکی منتهی به مزرعه آدرشک حدود ساعت20:35شامگاه جمعه این برنامه خاص به پایان رسید.
لازم به ذکرست که استادیزدی زاده جمعه شب را بادو2تن ازهمنوردان به دلیل تحلیل وخرابی وضعیت جسمانی یکی از همراهان در بالای آب سیل دامگاهان کممینگ شده ونیمروزشنبه برنامه شان به پایان رسید.

ضمنا یادآورمیشویم که استادیزدی زاده با داشتن سن77سال وجسارت خاص در پیمایش،صعود،دست به سنگ شدن و از همه مهمتر ادب واحترامی که همیشه از ایشان سراغ داشتیم،به همه مااین مطلب را یادآور شدندکه رزومه هرکوهنوردی عملکرد،ادب واحترام،مشارکت وازهمه مهمترتابع بودنهاست که او را به اوج میرساند.

علیرضادهقان:
یاسرفرزادپور

خیبر 2019/6/21،‏ 11:57:34

قله میل فرنگی 2019/6/21،‏ 13:24:10

برج روباز(پائین دست اسب وزین) 2019/6/21،‏ 8:34:44

محل فصلی تامین آب 2019/6/21،‏ 7:03:34

تَنگَلَه روباز وتامین آب موردنیاز در ادامه مسیرصعودوپیمایش

محل کمپ واستقرارچادر 2019/6/21،‏ 5:58:41

محل شب مانی وکمپ زدن دربالای دشت روباز این نقطه دارای خاک نرم ومساعدی با قلوه سنگ های کوچک وشیب کم میباشد که به راحتی میتوان بستر صاف ومناسبی جهت چادر زدن مهیا نمود

• Photo of arram1981
    arram1981 Jul 8, 2019

درود بر شما . بسیار عالی و گزارش کاملی بود.