مرتفع ترین قله مشرف به سله سرخه

February 3, 2021
February 2021

near Keseh, Qom (Iran)

صعود به مرتفع ترین قله ی، خط الراس شرقی منتهی به برف انبار، از یال اصلی و شرقی سله سرخه.
این یال یکی از مسیرهای زیبا و نسبتا چالشی برای صعود به قله برف انبار بشمار میره.
و از نظر خودم حتی از یال تند غربی که دقیقا به زیر قله میرسه، نفسگیر تره.
خلاصه برف انبار کوه نجیب و سبکی هست.
و از بین همه مسیرهای صعود به این قله این یال ارج و قرب بالایی داره😉
موقعیت منطقه سله سرخه:اولین دره سمت راست بعد از امامزاده بوره، بالادست روستای فردو
سه شنبه مورخ ۹۹.۱۱.۱۴

شروع پیمایش و چشمه

تختگاهی روی یال

زین اسبی

Photo ofمحدوده ی سنگی، البته سمت چپ دارای پاکوب است Photo ofمحدوده ی سنگی، البته سمت چپ دارای پاکوب است Photo ofمحدوده ی سنگی، البته سمت چپ دارای پاکوب است

محدوده ی سنگی، البته سمت چپ دارای پاکوب است

پاکوب

دست بسنگ

Photo ofپایین محدوده ی سنگی و ابتدای شیب آخر منتهی قله Photo ofپایین محدوده ی سنگی و ابتدای شیب آخر منتهی قله Photo ofپایین محدوده ی سنگی و ابتدای شیب آخر منتهی قله

پایین محدوده ی سنگی و ابتدای شیب آخر منتهی قله

Photo ofپایان پیمایش و قله مرتفع مشرف به سله سرخه Photo ofپایان پیمایش و قله مرتفع مشرف به سله سرخه Photo ofپایان پیمایش و قله مرتفع مشرف به سله سرخه