Montgròs pels Plecs del Llibre

May 2, 2022
May 2022

near El Bruc, Catalunya (España)

Des de la Vinya Nova, anar a buscar el Camí dels Francesos. Seguir el camí i els senyals del PR (i d'altres colors) sense dificultat, pujada mantinguda, fins arribar al Coll de L'Ajaguda. Val la pena fer la grimpadeta fins a dalt de l'Agulla de L'Ajaguda. Abandonar el PR i prendre el corriol a l'esquerra del coll, cap el vessant de la Canal del Migdia. Seguir-lo fins arribar a la canal, girar a l'esquerra i baixar un pocs fins trobar una fita amb unes marques grogues ben evidents. Atenció de no perdre el camí, però està ben marcat amb fites i els senyals grocs. Abans d'arribar a la Canal Roja, el camí per altura fins ficar-se a dins la canal i creuar-la (no feu cas del tros del track que puja, no porta enlloc més enllà de veure quin aspecte té la canal més amunt). Trobarem un pas estret amb un arbre per on cal grimpar sense dificultat (està ben assenyalat). A partir d'aquest punt, les marques evidents grogues es fan escadusseres, va bé seguir les blaves i unes altres de groc elèctric. Amb fites tota l'estona. Continuar pujant fins trobar el PR, girem a la dreta, i continuem fins al peu de la Roca Plana dels Llamps, el camí gira a la dreta fins aparèixer al collet davant de L'Esfinx del Montgròs. Seguim fins arribar al coll i pugem al cim llarg del Montgròs. Gaudiu de les magnifiques vistes de (gairebé) tot el massís de Montserrat!
podem dir que pràcticament tot el camí és una pujada sostinguda i força dreta. Tota l'excursió té l'ambient al més pur estil montserratí. La tornada la fem sense enrenous seguint el PR: baixem, travessem la Canal del Migdia, al peu del Camell de St Jeroni (a partir d'aquí vistes impressionants) girem a la dreta, seguim pel Bassal dels Gats, el Camí dels Francesos i desfem el camí de pujada quan arribem de nou al Coll de L'Ajaguda fins a la Vinya Nova.
El camí no te cap dificultat tècnica però és exigent, fixar-se de no perdre'l pujant als Plecs i amb algun pas on utilitzarem les mans. per aquest motiu el qualifico d'alpinisme i no de senderisme, i dificultat moderada.
Temps total amb aturades.