Monteixo - Estany d'Aixeus

December 26, 2015
November 2015

near Areo, Catalunya (España)

Ascensió al cim del Monteixo (2902m) pel Serrat dels Socarrats i retorn pel Estany d’Aixeus.

Aproximació:
Des de la població d’Areu agafem la mateixa pista que ens duria al refugi de Vallferrera però ens desviarem a Pla de la Selva (dreta) als 7 km aprox. D’aquí començarem a ascendir per la pista fins que en una de les pronunciades corbes trobem a la dreta una pista tallada amb una senyal de prohibit excepte veïns. En aquest punt deixem el nostre vehicle.

Ruta:
Iniciem la nostra ruta per la pista on està prohibit el pas a vehicles. Mes endavant la pista passa a ser corriol en un fort ascens entre boscos. Seguirem les fites que anem trobant fins sortir de la zona boscosa. Davant nostre, direcció Est, s’obre un barranc pedregós, serrat del Socarrats, i al final del mateix veurem una collada herbosa a la qual ens dirigirem.
Un cop som d’alt de la collada herbosa ens dirigirem direcció Sud arribant a la cruïlla que utilitzarem desprès al retorn per baixar al Estany d’Aixeus. Ara ens toca començar el fort ascens direcció Sud fent llaçades entre el rocam i que ens durà fins al cim del Monteixo.
Un cop hem gaudit de les magnífiques vistes des del cim del Monteixo (Pica d’Estats, Pic de Norís...) iniciem el retorn desfent el camí fins a la cruïlla que hem trobat en l’ascens.
Baixarem fins a l’Estany d’Aixeus, que bé si val una visita.
Des de l’Estany d’Aixeus continuarem en descens direcció Nord-Oest baixant pel barranc d’Aixeus seguint el curs del torrent amb els seus bonics salts d’aigua fins arribar a una plana on més endavant trobarem l’aparcament d’Aixeus. Seguim uns kilòmetres per aquesta pista que ens durà al punt d’inici de la ruta on tenim el nostre vehicle.

Observacions:
En el moment de fer aquesta ruta ens vàrem trobar amb neu i les roques gelades fent que en alguns moments busquéssim els passos menys perillosos, com per exemple en el descens del cim del Monteixo fins a la cruïlla, que el vam fer buscant una pendent menys pronunciada.
Debut a aquestes condicions climatològiques el temps de durada de la ruta es va allargar considerablement.
He qualificat de difícil la ruta, tant com per la seva distancia com pel seu desnivell.

Aparcament Aixeus

PictographLake Altitude 7,762 ft

Estany d'Aixeus

Monteixo

El Monteixo és una muntanya de 2905 m d'altitud situada als Pirineus occidentals, a la Vallferrera (Pallars Sobirà). Juntament amb el pic de Norís de 2820 m i lo Sentinella de 2562 m, forma part d'una cadena de muntanyes que envolta el llac d'Aixeus, llac d'origen glacial situat a 2400m d'altitud. Just al seu peu hi ha el petit poble d'Àreu, que amb una altitud de 1245 m és capçalera de la vall, i dóna accés a través d'una pista forestal a muntanyes com la pica d'Estats, Baborte, Sotllo i el Comapedrosa.