Photo ofMont Valier per la carena/cresta pic de la Pala Clavera-Petit Valier des del pont de Perosa Photo ofMont Valier per la carena/cresta pic de la Pala Clavera-Petit Valier des del pont de Perosa Photo ofMont Valier per la carena/cresta pic de la Pala Clavera-Petit Valier des del pont de Perosa

one day 2 hours 24 minutes
November 17, 2022
November 2022

near Bonabé, Catalunya (España)

Ruta circular espectacular de dos dies fent nit al refugi d'Estagnous. Ressenya de rutespirineus.cat. Millor està rodat en alta muntanya i amb bon fondo.

Una mica difícil per les condicions mixtes que vam trobar al tram compromès entre el pic de la Pala Clavera i el coll de Pyere Blanc. Piolet, grampons i casc. Primer la baixada des del cim, forta pendent en ziga-zagues, i abans d'arribar al coll desgrimpar una espècie de xemeneia uns deu metres que en condicions d'estiu és segon grau. Amb un rapel de 15m l'estalviaries. Del petit Valier fins al coll Faustin hi ha una xemeneia molt més fàcil que a més està equipada amb cable.

El segon dia, un cop situats al llac Long podriem remuntar fins al coll de la Pala Clavera i trobar l'itinerari del dia anterior, però val molt la pena creuar el llac per passos equipats (GR) i pujar l'àmplia canal fins al port de Barlonguera. Les vistes dels tres cims fets són espectaculars. Se segueix després fins a un altre coll entre el tuc Blanc (l'hem passat per la dreta) i el tuc dels tres comptes. Aquí hi han dos opcions: si seguim el track, s'ha de tenir certa experiència en terreny d'alta muntanya sobretot amb neu, ja que és terreny dificultós fins al coll dels Isards on tornem a passar a cara sud (aquí el track de rutespirineus.cat estava malament). Llavors s'ha de baixar amb compte ja que és terreny descompost i dret, fins als pendents herbosos i desfer el gran desnivell fins la vall de la Noguera Pallaresa. L'altra opció més tranquila però més llarga és seguir a l'oest per camí fins a Montgarri i desfer la vall del riu per pista.