Miranda dels Ecos i Montgros (100 cims)

Photo ofMiranda dels Ecos i Montgros (100 cims) Photo ofMiranda dels Ecos i Montgros (100 cims) Photo ofMiranda dels Ecos i Montgros (100 cims)

January 30, 2016
January 2016

•   3.8 2 Reviews

near Monistrol de Montserrat, Catalunya (España)

Sortim del pàrquing de Sta. Cecília, i a l'anada decidim anar pel camí, encara que sigui més llarg, així veiem l'inici de la canal de St. Jeroni, que és on comença la ferrada de la Teresina. Continuem pel camí de baix fins a trobar el desviament cap a la canal de la llum. En uns 200m més trobarem el desviament a la font de la llum, una font que és dins d'una escletxa a la muntanya. Continuarem amunt sense pèrdua fins al coll del migdia, un cop dalt ens caldrà baixar cap a l'altre banda uns 50m fins trobar el desviament a la dreta al sender que ens portarà a la canal dels micos, aquest està indicat amb pintades grogues i blaves, i el cartell pintat del desviament amb el nom es a una branca d'un arbre. Haurem d'anar pujant i flanquejant a l'esquerra fins que arribem al peu de la canal.
Primer tindrem un tram de grimpada per roca entremig d'una escletxa fins arribar a les arrels d'un arbre que dona nom a la canal pq ens penjarem d'elles om els micos per poder seguir progressant canal amunt. En el següent tram trobarem un cable d'acer de ferrada per assegurar-se que ens durà de nou dins el bosc sense tanta pendent. Caldrà anar seguint amunt i a l'esquerra fins que trobarem una forta pujada equipada amb una corda que ens ajudarà a progressar fins arribar al coll del Ecos que separa la Miranda del Superior, nosaltres seguirem a l'esquerra per sobre la roca fins arribar al cim! un dels 100 cims de la FEEC.
Iniciem la baixada seguint fins al collet del que veniem però un cop allà tirarem per un sender cap a l'altre banda voltejant cap a l'esquerra per sota del cim de la Miranda, per dins el bosc fins a trobar una corda negra que ens ajudarà a baixar fins al punt d'inici del rappel de 10m. Aquest està equipat amb una corda blanquinosa amb nusos i una cadena, però per seguretat, per baixar recomanem muntar un rappel.
Un cop baix seguirem les marques grogues , les quals ens duran fins al camí que ve de Can Maçana per l'interior, i que si seguim a l'esquerra ens durà al Montgrós tot fent una curta però forta pendent fins al cim el qual també forma part de la llista dels 100 cims de la FEEC.
La baixada la farem seguint pel sender que veníem però en direcció a la Salamandra, passant per la canal del mateix nom i arribant al torrent del Migdia, el qual haurem de remuntar fins arribar al Coll empalmant amb el recorregut que haurem fet a l'anada.
La següent baixada la vàrem fer pel mateix lloc excepte el darrer tram que per escurçar el vàrem fer per la carretera fins a Sta. Cecilia.

St Jeroni

Canal de la Llum

Canal llum

Coll del Migdia

Desviament a la canal dels Micos

Micos

Sta Cecília

• Photo of Antoni Martin
    Antoni Martin Jan 24, 2019

Ens ha estat complicat seguir la ruta. tambe s'ha de dir que hi mancan retols, sobretot per anar a trobar la canal dels micos

halfarre Jan 24, 2019

Hola Antoni, és cert que es va per zones amb mala cobertura de gps i no és del tot fiable. Igualment me'n alegro que ho hagis pogut gaudir!!!

• Photo of Efren Soler
    Efren Soler Mar 18, 2019

Moltes gràcies per la descripció. Feia temps que no hi anava, i ens va ajudar molt.
    Bona sortida, dificultat entre senderisme i via ferrada.

halfarre Mar 18, 2019

Moltes gràcies Efrén, és una excursió molt divertida, ¡a gaudir!

• Bitxo1 Mar 14, 2021

La distancia es correcte?

halfarre Mar 14, 2021

Si, més o menys, no és molt llarga però la progressió és lenta