Photo ofMiranda dels Ecos i Albarda Castellana per Canal de St.Jeroni i Canal dels Micos, des de Sta.Cecília. Photo ofMiranda dels Ecos i Albarda Castellana per Canal de St.Jeroni i Canal dels Micos, des de Sta.Cecília. Photo ofMiranda dels Ecos i Albarda Castellana per Canal de St.Jeroni i Canal dels Micos, des de Sta.Cecília.

6 hours
July 4, 2021
July 2021

•   4 2 Reviews

near Monestir de Montserrat, Catalunya (España)

Ruta agosarada per assolir cim Albarda Castellana (1.177mts / Sostre Comarcal del Baix Llobregat) pujant per Canal de St.Jeroni, i cim Miranda dels Ecos (1.223mts - Anoia/100cims) pujant per Canal dels Micos.
Val a dir que la qualificació de Difícil no és gens exagerada doncs és un recorregut completament tècnic des d'inici fins a final.
La Canal de St.Jeroni és de les que engresquen, divertida, entretinguda, tècnica i força exigent, és fàcil de seguir i força dreta, cal això sí, estar avesat en aquest tipus d'ascensió amb grimpades i força als braços. Després, assolir Albarda Castellana us semblarà un joc de nens, però, les vistes des de cim cap a la Tebaida i el Tebes Montserratí no us deixaran pas indiferents, una meravella, no m'estenc a nomenar totes les agulles que s'hi albiren.
Tornem cap a coll de La Portelleta i baixem cap a vorejar El Camell i enfilar cap a Portell de Migdia, una mica abans ja trobem el camí cap a Canal dels Micos, comença amb una estreta i llarga escletxa en la qual prosperar es fa difícil (no hi ha cap mena de cadena ni corda com abans), seguim amb un tram vertical en què un Teix, tot i barrar el pas, ens ajuda a ascendir però molt dificultosament, acaba amb un fàcil però molt aeri i estret flanqueig on ens podem fermar amb un cable d'acer, després seguim en forta, descomposta i relliscosa pujada on en un tram de placa rocosa ens ajudem d'una llarga corda gruixuda instalada, ja més amunt i sempre mirant de seguir les marques grogues als arbres, arribem a l'extrem nord de Miranda dels Ecos, petita grimpada i ja som dalt, conglomerat montserratí de forma allargada, arrodonida i estreta que fa la sensació de poder sortir a volar, espectacular, una meravella de vistes a tot el voltant que dimensiona la miraculosa joia qu'és Montserrat, esclatem de satisfacció, fotos i avall, el descens és igual de dificultós que l'ascens, ho fem amb molta cura i molt a poc a poc.
Arribem a La Portella i enfilem avall per la Canal de la Font del Llum, passant per aquesta (no raja gens) i sortint a carretera per unes escales fins a un tram curt d'asfalt, pla i estable, que s'agraeix després de tantíssim camí tècnic.
Arribem a cotxes més que contents i satisfets del repte assolit i sense cap incidència doncs el risc hi és.
La cobertura mòbil és inestable com sempre passa a les canals de Montserrat pels rebots de senyal, els trams més lents no han estat comptabilitzats com temps real així com el desnivell a guanyar que són uns 890+.
Per accedir al punt d'inici només heu de clicar la finestra just sobre la foto de portada.
Gaudiu-ne en boníssima companyia tant com jo.
Salut i bones rutes.

Zona d'aparcament a Sta.Cecília.

Inici Canal de St.Jeroni.

Photo ofFont de la Teula, primer tram amb cadena. Photo ofFont de la Teula, primer tram amb cadena. Photo ofFont de la Teula, primer tram amb cadena.

Font de la Teula, primer tram amb cadena.

Seguim amunt.

Arribem a tram amb cable de vida.

Tram amb escala.

Cabres Munteses.

Coll i fí de Canal de St.Jeroni.

Accés a Albarda Castellana.

Cim Albarda Castellana (SCC).

Extrem Sud d'Albarda Castellana.

Vistes.

Primera foto: El Camell. Segona foto (esquerra a dreta): Roca Plana dels Llamps, Salamandra, Ecos, Camell dels Ecos i Setrill.

Esquerra cap a Micos.

Canal dels Micos.

Difícil i força exigent canal, comença amb pas molt estret, segueix amb ascenció vertical entre branques de teix i acaba amb flanqueig molt aeri.

Fàcil tram amb corda d'ajuda.

Cuarta foto: tram relliscós.

Cim Miranda dels Ecos.

Font del Llum.

Tercera foto: Accés a la Font.

Escales per baixar a carretera.

• Photo of PIPOLINDOBCN
    PIPOLINDOBCN Feb 21, 2024

Hem sortit del Monastir per tal de fer l'Alabarda. Despres hem aprofitat la teva ruta per fer el Ecos (des de el coll de les Pinasses). El canal del mico no esta equipat i es fa força dur. Despres hem baixat cap Santa Cecilia.

• Photo of Joaquim Roig
    Joaquim Roig Feb 21, 2024

El tram de canal del Teix ja no tenia cap cadena ni corda en aquell moment, més amunt espero que el tram de cable sí que hi fos, sinó seria verdaderament perillós.
    Enhorabona i molt agraït pel comentari i la bona valoració.
    Salutacions

• Photo of Jordi Vallès
    Jordi Vallès Feb 21, 2024

Hola, no cal afegir res més, ja que el company en Joaquim ho ha dit molt be.
    Salut i muntanya

• Photo of Joaquim Roig
    Joaquim Roig Feb 21, 2024

Gràcies Jordi, sempre has estat un gran company.