Mirador Solar del Tristaina. Cim de Tristaina (2873m). Andorra

Photo ofMirador Solar del Tristaina. Cim de Tristaina (2873m). Andorra Photo ofMirador Solar del Tristaina. Cim de Tristaina (2873m). Andorra Photo ofMirador Solar del Tristaina. Cim de Tristaina (2873m). Andorra

1950
September 4, 2021
September 2021

near El Serrat, Ordino (Andorra)

Ruta curteta peró intensa y sobre tot molt disfrutona.
Té una mica de tot: Mirador solar, estanys, un cim amb unes vistes espectaculars i una cresta que li posa la guinda.

Important!!! La carretera queda tancada per una barrera a les 08:30 del matí. Si no voleu pagar una pasta per pujar en teleféric o fer una aburrida i llarga patejada per la carretera, toca matinar una mica.
Nosaltres vam pujar a dormir al Parking de la estació el dia anterior... també és un altre opció.

Fem la ruta en sentit horari.
Comencem per darrere de la cafeteria, per una pista que puja bastant dreta.
Anem guanyant metres. Primer objectiu, l'estany de Creussants. Des d'aquí ja veiem el mirador.
Continuem pujant i passem pel final del telecadira. Pràcticament ja hi som. Tan sol ens queda un corriol en el que 2 rètols informatius es expliquen el projecte del Mirador.

El mirador és curios i té bones vistes.
" En fi, aquestes coses a mi no m'acaben d'agradar....entenc que son una oportunitat per gent que no podria arribar a un lloc així d'un atre manera, però per un altre banda veig que no cal fotre aquest sarao artificial en plena natura... és una opinió. "

Un cop hem sortit del Mirador. Hem de perdre alçada per anar a buscar l'inici de la cresta.

Aquest tram de baixada té un tipus de roca que rellisca molt quan està humida.

Seguim punts grogs. Les cruilles estan ben marcades amb pintura groga a les roques.

En un punt, hem de deixar de devallar per girar clarament a la esquerra. Apuntant ja cap a el Tristaina.

Anirem flanquejant guanyant alçada fins arribar a una placa herbosa que s'ha de guanyar per accedir a la base rocosa de la cresta. Punts grogs.

La cresta no és complicada. Té moltes mans i peus. No té grans patis, però si teniu vertígen, cuidadín.
Es deixa fer molt bé i sempre els punts grogs i/o les fites ajuden a trobar el bon camí.

El cim ens regala una panoràmica impresionant. La hem gaudit amb ganes.

Un cop embriagats de bones sensacions, tornem per la cresta per on hem vingut fins una fita molt clara. Aquí arriba la variant directe que ve dels estanys del Tristaina. Devallarem per aquí.

Aquesta opció no té cap dificultat. Sembla mentida però és un corriol que sepenteixa i va perdent metres ràpidament. Res de desgrimpar, res a veure amb la cresta.

Mica en mica va perdent verticalitat fims arribar a la vall.

A partir d'ara ens posem en modo passeig. Anirem a buscar un corriol que baixa als llacs. El GR segueix a la esquerra de la vall mantenint alçada.
Nosaltres a la dreta avall.

Comencem a trobar-nos amb gent. Gent que ve a visitar els llacs.

Passem pels Estanys de "més Amunt" , "del Mig " i Primer.

Desde l'Estany Primer hem d'anar a
buscar el coll de la dreta i desde aquí un últim repechón. Un cop a dalt només ens queda baixar al Parking tancant una bonica circular

Bona ruta!!!

P.D.- Per tornar amb el cotxe es pot fer a qualssevol hora. Hi ha un senyor barbut que ens obrirà amablement la barrera.

Final telecadira

Rellotge solar. Pic de Pereguils

França

Esquerra

Vistes refugi i Estany Forcat

Intersección

Tristaina (2878m)

Blit va per tu. : )

Anem a buscar el corriol de més avall. Passa pels estanys

Corriol dels estanys

PictographLake Altitude 7,779 ft

Estany de més Amunt

PictographLake Altitude 7,684 ft

PictographLake Altitude 7,605 ft

Intersección

• Photo of epradasllç..oçm.ççççnm
    epradasllç..oçm.ççççnm Jun 14, 2022

Sabeu dir-me si aquesta barrera també està tancada entre setmana un dia com demà per exemple?

• Photo of gorka's
    gorka's Jun 14, 2022

Hola epradas, malauradament no he trobat info al respecte.
    Podras consultar-ho aquí:
    Telèfon de l'Agència de Mobilitat d'Andorra (Tráfico, 24 horas): ( 376) 1802 1802

Internet: www.mobilitat.ad

• Photo of epradasllç..oçm.ççççnm
    epradasllç..oçm.ççççnm Jun 15, 2022

Moltes gràcies!

epradasllç..oçm.ççççnm Jun 16, 2022

He pogut arribar al punt d'inici sense cap problema. M'he trobat la barrera oberta i l'he gaudit moltíssim!
    Gràcies per compartir...🤗

• Photo of gorka's
    gorka's Jun 16, 2022

Oleee. : )
    Me n'alegro!. Merci per la teva valoració.