ΜΙΚΡΗ ΖΗΡΕΙΑ Οροπέδιο-Κορυφή Ντουσιά

Photo ofΜΙΚΡΗ ΖΗΡΕΙΑ Οροπέδιο-Κορυφή Ντουσιά Photo ofΜΙΚΡΗ ΖΗΡΕΙΑ Οροπέδιο-Κορυφή Ντουσιά Photo ofΜΙΚΡΗ ΖΗΡΕΙΑ Οροπέδιο-Κορυφή Ντουσιά

March 17, 2019
March 2019

near Kefalárion, Peloponnese (Greece)

Μόλις 130χλμ από την Αθήνα (1:30 ώρα περίπου) στο δρόμο προς τη Στυμφαλία ακολουθούμε τις πινακίδες για το Κεφαλάρι Κορινθίας, ένα γραφικό χωριό στα 800μ. υψόμετρο. Περνάμε την πλατεία με τον υπεραιωνόβιο πλάτανο και προωθούμαστε στο οροπέδιο μέσω βατού χωματόδρομου. Εναλλακτικά μπορεί κανείς να ακολουθήσει το μονοπάτι που ξεκινά από το Κεφαλάρι ξεκινώντας από τον ορειβατικό ξενώνα της ΕΟΦ, προσθέτοντας 4-5χλμ στο σύνολο της διαδρομής. Το μονοπάτι από το οροπέδιο ξεκινά από το πηγάδι του Μούτσιου και ανηφορίζει σε πυκνό δάσος με σήμανση κόκκινα τετράγωνα και κινούμαστε σε ρεματιά για να φτάσουμε σε ράχη απ' όπου έχουμε θέα στις δύο ψηλότερες κορυφές της Μικρής Ζήρειας Ντουσιάς και Χιόνι. Ανηφορίζουμε προς την κορυφή Ντουσιάς περνώντας αριστερά κολωνάκι κορυφής στα 1791μ. για να μπούμε στην τελική ανηφόρα όπου θα κερδίσουμε ύψος μέχρι να φτάσουμε στην κορυφή περίπου στα 2.080μ. Η διαδρομή με χιόνι έχει δυσκολίες και χρειάζεται εξοπλισμό χειμερινού βουνού. Την ημέρα που πραγματοποιήσαμε τη διαδρομή από ένα σημείο και πάνω είχε πάρα πολύ χιόνι και κινηθήκαμε βάση σήμανσης, όμως όχι ακριβώς σε κάποια σημεία στο ίχνος του μονοπατιού, καθώς η κίνηση με αυτές τις συνθήκες ήταν δύσκολη. Χωρίς χιόνι και με καλές καιρικές συνθήκες ο βαθμός δυσκολίας είναι μέτριος.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Οι διαδρομές έχουν καταγραφεί με GPS σε πραγματικό πεδίο. Σε καμία περίπτωση δεν εξατομικεύονται στα μέτρα ενός εκάστου (εμπειρία, φυσική κατάσταση), αφού κάτι τέτοιο είναι αδύνατο μέσω μιας εφαρμογής. Επομένως και ο βαθμός δυσκολίας είναι σχετικός και προσδιορίζεται από τις εκάστοτε συνθήκες, την απόσταση, την υψομετρική διαφορά, τη χρήση ειδικού εξοπλισμού κλπ. Επίσης προσδιορίζεται υποκειμενικά από τη δική μας εμπειρία στη διαδρομή που δεν είναι απαραίτητο να συμφωνεί με άλλες εμπειρίες. Ακόμα, υπάρχει η πιθανότητα τα όργανα πλοήγησης να παρουσιάζουν αποκλίσεις μεταξύ τους. Αυτό οφείλεται σε παράγοντες που αφορούν τη λήψη σήματος ή άλλους λόγους και δεν είναι απαραίτητο να συμφωνούν σε απόλυτους αριθμούς. Οι διαδρομές είναι ολοκληρωμένες, είτε μιας, είτε δύο κατευθύνσεων (με επιστροφή) και δεν είναι μόνο τουριστικές, αλλά μπορεί να κινούνται και εκτός μονοπατιού ή εναλλακτικά, ανάλογα με τις συνθήκες που επικρατούσαν κατά την ημέρα της καταγραφής. Σε κάθε τέτοια περίπτωση ενημερώνουμε για τις ειδικές συνθήκες. Σε χειμερινές διαδρομές με χιόνι ή ομίχλη υπάρχει η πιθανότητα να μην πατάμε ακριβώς στο ίχνος του μονοπατιού.
Τέλος, η καταγραφή δεν σημαίνει ότι είμαστε παρόντες δια ζώσης την ώρα που κάποιος ακολουθεί τη διαδρομή και επομένως δεν αναλαμβάνουμε την ευθύνη. Οι διαδρομές είναι αξιόπιστες, όμως συνιστούμε να συμβουλεύεστε και χάρτη και άλλες πηγές πληροφοριών έτσι ώστε να οργανώσετε την εκδρομή σας. Σε κάθε περίπτωση είναι ευπρόσδεκτες οι ερωτήσεις και τα σχόλιά σας.