مهرچال از روستای امامه - جاده فشم - Mehrchal

Photo ofمهرچال از روستای امامه - جاده فشم - Mehrchal Photo ofمهرچال از روستای امامه - جاده فشم - Mehrchal Photo ofمهرچال از روستای امامه - جاده فشم - Mehrchal

January 20, 2018
January 2018

near Ammāmeh, Tehrān (Iran)

نرسیده به فشم، جاده ای هست که شما را به یکی دیگر از زیبایی های البرز مرکزی رهنمون می سازد. با پیاده شده در سمت خاوری روستای امامه آماده آغاز پیمایشی دلچسب به سوی چکاد مهرچال می شویم. پگاه واپسین آدینه دی ماه نود و شش نوید روزی آفتابی و آسمانی آبی را می داد اما تندباد دم ظهر قله را نمی شد از نسیم سحرگاهی پیشبینی کرد

صخره های ماسه سنگی و دامنه های برف گرفته و چشمه سار های یخ زده پاداش بیدارباش آدینه ما بود و طبیعت بکر مهرچال که چکادش را تا پای قله نمی توان دید. پیمایش در ساعت شش از مسیر دره آغاز گردید و پس از سه ساعت در کنار جوی آبی صبحانه خوردیم و پس از سه ربعی راهی ادامه مسیر شدیم. جدال برف و آب و یخ در طول دره صحنه های شگفتی را برای گرفتن عکس های یادگاری مهیا می ساخت و لیز خوردن بر روی آبگیر های یخ زده لذت سفر را دوچندان می کرد

با رسیدن به دوراهی مسیر قله های مهرچال و همهن، مسیر دره را ترک کردیم و قدم در شیب دامنه کوه نهادیم. پاها تا ساق و گهگاه تا زانو در برف فرو می رفت و اندک اندک باد فزونی می یافت هر چند تا نزدیکی یال آخر همچنان هوا بر وفق مراد بود اما هر چه به قله نزدیک تر می شدیم بر سرعت باد افزوده می شد به طوری که بر روی قله یارای ماندن نداشتیم و تنها اندک دقایقی جهت تماشای مناظر زیبای البرز و صد البته نگین دیو مانندش دماوند صرف گردید و حوالی ظهر مجبور به ترک زودهنگام قله شدیم و مسیر بازگشت را پیش گرفتیم و ساعتی پس از غروب آفتاب به نقطه آغاز رسیدیم و سوار بر وسایل نقلیه شده و عزم تهران کردیم

نکته: مسیر ارائه شده با جی پی اس گارمین مدل 64 اس ذخیره شده است

bahador.sakettabar@gmail.com
Insta: bahador.sakettabar
Telegram: @BahadorS

آغاز پیمایش

جوی آب

رود

رودخانه

Photo ofرودخانه یخ زده - دوراهی مسیر قله مهر چال و همهن Photo ofرودخانه یخ زده - دوراهی مسیر قله مهر چال و همهن Photo ofرودخانه یخ زده - دوراهی مسیر قله مهر چال و همهن