Melik Dağı

July 8, 2021
July 2021

near İntaş, Antalya (Türkiye)

Melik dağı, kuzey-güney doğrultuda uzanan Dedegöl Dağları silsilesinin ortasında yer alır. Dedegöl Dağlarının batısında Köprüçay vadisi, doğusunda Eynif ve Gembos gölovaları bulunur. Melik dağı üç tepeden oluşur, güneyden kuzeye Çeşgar T.(2288m.) Orta T.(2013m.) ve Hasan T.(2262m.) çıkış için Köprüçay vadisinde Beşkonak'a varmadan Bozyaka'dan Çay mh.ne sapan yola girildi, mahalleyi çıktıktan sonra sağa Burmahan köyüne sapan yola değil sola Çanakyaran yaylası yoluna sapıldı, Çanakyaran yaylasından hemen sonra Semaile (Semai yayla) var; buradan Dermebeli'ne giden ayrıma saparsanız 2km.sonra Kızılmuar'a oradan da Derme ve Babacık yaylasına ulaşırsınız fakat Melik dağı için bu yola değil sapmadan düz devam etmek gerekiyor, Semaile'den sonra Sarıtaş yaylasına daha sonra araçla gidilebilecek son yayla olan Çağlan gelindi. Sarıtaş'da İsmail'in Çeşmesinin suyu çok güzel. Çağlan - Semaile arası 3,6km.

pek çok dolin (çanak,koyak) mevcut; karşıda Melik dağı Hasan Tepe

dolinlerin içine girmeden sırttan devam edildi, Sedirlerin arasında arkada Hasan tepe görülüyor

Toka yaylası

Orta T. ile Hasan T. yi birleştiren sırta ulaşıldığında arkaya dönüp rotaya bakış

Hasan T.yi tırmanırken parkur dikleşiyor, arkaya döndüğümüzde karşıda Çeşgar T.

zirveden doğu yönüne baktığımızda Seyran dağları; aşağıda yeşil görünen düzlük Gembos gölovası, Melik dağı doğu yamaçlarında Melik yaylası ve Ekinlik yaylası bulunur.

zirveden kuzeye doğru uzanan pek çok tepe var, en kuzeyde Dedegöl dağına kadar devam ediyorlar; geride solda Emerdin Dağı (2405m.) en solda Sarp dağı ile aradaki vadi Köprüçay havzası görülüyor. Emerdin dağının doğusunda Akdağ ile arada Dumanlı yaylası, Emerdin dağının güneyinde Melik dağ ile arada Başgölcük yaylası bulunur.

Hasan T. zirve 2262m.

Zirveden güneydoğuda önde Orta T. arkasında Çeşgar T. ; güney batıda Burmahan dağları (önde Çiğdem T., arkada Kovacık dağı, Yalımca dağ) en geride uzakta Köprüçay havzasının batısında Ovacık dağı ve Bozburun dağları görülüyor

Başlangıç

Çağlan yaylasında araç yolu bitiyor, yürüyüş parkuru çarşaklı zeminde başlıyor

bulunduğumuz Hasan tepeden Çeşgar tepenin görünümü

bulunduğumuz Hasan tepeden güneye baktığımızda Orta tepenin görünümü, uzaklarda Burmahan dağları (Kovacık D. ve Yalımcadağ, hafif solda en arkada Kaldırım dağı)

güney yönüne doğru bakıldığında Toka yaylası aşağıda, sağda Kovacık dağı, karşıda Erenler T.