Mauberme

October 7, 2012
September 2012

•   4.3 1 review

near Bagerque, Catalunya (España)

Ascensió a l'emblemàtic Tuc de Mauberme (2.880m)a la Val d'Aran, muntanya que domina l'espectacular paratge de Montoliu i Liat. Una entretinguda ascensió en un terreny d'alta muntanya, inèdit pels contrastos de color verd i negre, de roques recargolades i oxidades, de pissarra esllavissada i paratges espectacularment aeris. De dificultat moderada però pot ser incòmode per la permanent sensació aèria que acompannya durant pràcticament tota l'excursió.
Més informacio: http://penjatsperlaran.wordpress.com/

• Photo of Xavier Saiz i Sellart
    Xavier Saiz i Sellart Sep 3, 2018

L'explicació és molt bona, ahir vàrem fer cim seguint la teva ruta. Al cim ens vam trobar 9 excursionistes, i al llac 10 més.
    Inclús un biker (amb btt elèctrica) va pujar fins l'estany de Montoliu, això indica la suavitat de la pujada des del pàrquing.
    El camí fins l'aparcament està en mal estat, pels aragalls que fan els barrancs que el travessen. Cal pujar amb un cotxe molt alt o tot terreny.
    Vàrem visitar l'interior de la mina de Liat, a 5 m des de l'aparcament.
    L'herba que cobreix tot l'entorn, i els tocs rogencs de la pedra oxidada crea un paisatge fantàstic. Mai havia vist el nostre Pirineu des del nord,, al cim la vista és espectacular!!!