Matterhorn

Very difficult
August 20, 2021
August 2021

near Stafel, Canton du Valais (Switzerland)

4.25'te dağ evinden harekete başladık, rota için uzun bir kuyruk bekleniyor malum. Sabit halatlarla rotaya girdik, küçük bir patika. Sonrasında kaya tırmanışı, çok çok az kar geçişi ile Solvey hütte'ye geldik(7.05). Burada kramponları bağladık, sonrası kramponla kaya, kar buz tırmanışı.. son 2 sabit halatta kaya eğimi 70 dereceye yaklaştı. Hava çok rüzgârlı ve soğuk. 9.35'te zirvedeyiz. Inişte önce rüzgarsız bir yerde oturup uzunca dinlendik, yedik içtik. Kramponla kaya inişi kesinlikle çıkışından çok daha zor. Sabit halatlar dışında çok az ip inişi yaptık. Solvey'den sonra kramponları çıkarıp uzun uzun molalarla inişi tamamladık (3.30?) Kesinlikle her etabı dikkat isteyen, risk barındıran, boşluk hissi veren bir tırmanış. Inişi çıkışından çok daha önemli. Bir de rotada üst sabit hatlarda trafik karışıyor, kim iniyor kim çıkıyor belli değil. Bu da o hattı daha da zorlaştırıyor. O nedenle çıkışta daha hızlı olmakta fayda var.