Matagalls des de la Font de les Tres Roses

Photo ofMatagalls des de la Font de les Tres Roses Photo ofMatagalls des de la Font de les Tres Roses Photo ofMatagalls des de la Font de les Tres Roses

January 13, 2024
January 2024

near Viladrau, Catalunya (España)

Cal dir que l'altura del Matagalls és de 1.697 m.
Pujada per la carena de l'esquerra del Sot de les Timbes o del Coll Roig fins al Pla Santiga on es troba el Coll Roig. Aquí es troba la pista que des del Coll de Joan, pujant del Coll de Bordoriol i passant per la Font de Llops arriba a la gran masia del Pujol de Muntanya. Aquí comença una vella pista que porta al Corral del Pujol passant per la Castanyeda del Pujol amb grans castanyers probablement alguns de centenaris. Segueixo direcció al Pla de Malataup. Des d'aquí al Sot de les Cordes i al Coll d'Ordials, amb un gruix de 10 a 15 cm de neu al camí. Enfilo avoa Serra dels Salaverds, Prat Xic, on puc veure la Font dels Cims ben eixuta i arribo al cim del Matagalls. Tornada pel Coll Pregon, Font dels Mosquits i per la Carena de la Baga Gran fins a la Font de les Tres Roses.