علم کوه از مسیر حصار چال- Alam kooh from hesar chal

Photo ofعلم کوه از مسیر حصار چال- Alam kooh from hesar chal Photo ofعلم کوه از مسیر حصار چال- Alam kooh from hesar chal Photo ofعلم کوه از مسیر حصار چال- Alam kooh from hesar chal

August 27, 2016
August 2016

near Sūrak, Māzandarān (Iran)

سالها بود كه دوست داشتم علم كوه رو صعود كنم ولي به دليل فصل محدود صعود و گرفتاری های زندگی نميتونستم كه به اين خواسته جامه عمل بپوشونم .تا اینكه امسال به سختي يك فرصتي پيدا شد و خوشبختانه هوا هم ياري كرد.
ساعت١١.٣٠ از تهرون زديم بيرون و با وجود ترافيك پنجشنبه هاي شهريور ماه حدودا جهار به كلاردشت رسيديم
ساعت ٦:١٠ دقيقه از قرارگاه رودبارك بیرون رفتیم و با یک ماشین شاسی بلند و از جاده خاکی ناجوری که کمی بیش از بیست کیلومتره به سمت تنگ گلو راه افتادیم.ساعت هفت و بیست دقیقه به تنگه گلو رسیدیم و 5 دقیقه بعد راه افتادیم.ارتفاع 3250 متره اینجا.
از تنگ گلو تا حصارچال هم که حدودا سه کیلومتر مسیره و 500 ارتفاع زیاد میشه هم هم تا ساعت ٩ طي شد. حصار چال شلو غ بود ، گروه های زیادی کمپ کرده بودن.
چادر ها برپا شد و شام سبکی خوردیم. هوا کمی سرد بود ولی به شدت فضای زیبایی بود. اسمون پر ستاره و سر صدای همنوردانی از گروههای دیگه . بعد از خوردن صبحونه ساعت 6 صیح بود که ا راه افتادیم و بعد از عبور از یال مرجی کش و ادامه مسیر ز یبا حدود ساعت ده صبح رو قله بودیم. هوا خیلی خوب بود، بادی نداشتیم و خورشید خود نمایی میکرد. رو قله که بودم و به اطراف که نگاه میکردم خدا رو شکر کردم و بهش گفتم ازت واقعا ممنونم ....

PictographWilderness hut Altitude 5,055 ft

رودبارك

سمت راست ونداربن سمت چپ ابشار و معدن

PictographWilderness hut Altitude 7,129 ft

ونداربن

گوسفند سراي خرم دشت

اخر مسير ماشين- ابتداي پيمايش

آخرین جایی که ماشینها توان ورود به آن را دارند. بعد از دیگر باید پای در راه نهاد و شیبهای ادامه مسیر را پیمود. چادری در اینجا بر پاست و جمعی از ماشین هایی که کوهنوردان را تا به اینجا بالا می اورند.

PictographBridge Altitude 11,205 ft

پل تنگ گلو

كمپ حصارچال

• Photo of h.asadi
    h.asadi Sep 4, 2016

nice track

• Photo of Hamed Ansarian
    Hamed Ansarian Aug 11, 2017

سلام دوست عزيز. ميخواستم بپرسم، اونجا هميشه وانت يا شاسي بلند از رودبارك تا التداي مسير كوهنوردي هست؟ چه موقع رفت و چه برگشت. ممنون

• Photo of asal Az
    asal Az Jul 20, 2020

بسیار زیبا

• Photo of Davoud Fazaeli
    Davoud Fazaeli Sep 12, 2020

سپاس

• saffari.es92 Jul 19, 2023

سلام درود استاد خیلی عالیه ولی یه سؤال داشتم چطور میتونم از این کروکی استفاده کنم من برنامه رو همنشب کردم ولی چیزی برای دنبال کردن کروکی نداره ممنون میشم راهنمایی کنید. 🌹🙏