Photo ofL'Hospitalet de Roca-sança - Ponts de pedra del Moixeró - L'Hospitalet de Roca-sança Photo ofL'Hospitalet de Roca-sança - Ponts de pedra del Moixeró - L'Hospitalet de Roca-sança Photo ofL'Hospitalet de Roca-sança - Ponts de pedra del Moixeró - L'Hospitalet de Roca-sança

June 16, 2022
June 2022

near Bagà, Catalunya (España)

L'alta muntanya és atractiva tot l'any, però adquireix una dimensió del tot diferent quan es tresca per racons allunyats de nuclis habitats. La sensació de soledat, de quietud, es converteix en un oasi de tranquil·litat on el silenci regna i la muntanya, asserenada, es torna més salvatge. Viure l'experiència de caminar sense un camí definit per l'interior d'un espès bosc que només deixa passar una petita claror, descobrir ponts de roca naturals que són un regal pels sentits i et deixen bocabadats, i progressar per interminables tarteres on la natura posa a prova les nostres habilitats i paciència per avançar per terreny fragós, ens fa ser conscients de les particularitats de l'entorn natural, en estat pur, de la serra del Moixeró.

Itinerari exigent i força curiós per antics camins de pastors i carboners que s’obren pas entre agulles, esperons, tarteres i espessos boscos i que ens permetran descobrir tres ponts o arcs naturals de roca a més de fer cim a les Suquetes.

Punt d’inici i final: Aparcament de l’Hospitalet de Roca-sança. Guardiola de Berguedà. Carretera BV-4024 km 7.

Punts d’interès:

1r Pont de roca de la Llorença. En arribar arran de les parets s’ha de travessar la tartera cap a l’esquerra fins al peu del pont de la Llorença. Un pont natural d’uns tres metres d’alçada per dos d’amplada. Cal fer una petita grimpada fàcil, però s’ha d’anar amb compte ja que és força dret i exposat.

2n Pont de roca o pont petit de la Llorença. Travessem el pont gran i baixem per l’altra banda per anar a cercar una tartera que porta al segon pont. Aquest, més modest, està a uns 200 metres del pont gran. Té aproximadament un metre d’alçada i dos metres d’amplada.

Collet de la Guilla. També anomenat collet de Molins on un rètol indica possibles itineraris de la zona.

Coll de la Miquela. Collet en el concorregut i fresat camí carener del GR-150 i de la ruta Cavalls del Vent.

Les Suquetes (2.200 m). Fem un anar i tornar al modest cim de les Suquetes. Tot i ser un cim molt boscos té bones vistes a la Tossa d’Alp.

Pont de roca de la Miquela. Un intens descens en forma d’embut amb trams de tartera i altres trams emboscats porten a una petita cresta de roca on es troba el Pont de la Miquela. Aquest pont de roca és més modest que els de la Llorença i té un forat gran a la base i un altre més petit a sobre. També el creuem per continuar baixant per la tartera fins al punt d’inici.

Nota final: Ruta curta de distància, entretinguda i molt exigent físicament. La falta de camins definits i la sensació d’aventura no deixarà indiferent a ningú. Cal saber orientar-se bé i seguir el GPS en els punts més perdedors de la ruta.

1r pont de roca de la Llorença

Coll_de_la_Miquela

Les Suquetes

Les_Suquetes

Pont de roca de la Miquela