Photo ofL'Estanyol - Roc de les Ombres - Fontfreda - Valletes - Pic de la Mina - Coll de Piomorent Photo ofL'Estanyol - Roc de les Ombres - Fontfreda - Valletes - Pic de la Mina - Coll de Piomorent Photo ofL'Estanyol - Roc de les Ombres - Fontfreda - Valletes - Pic de la Mina - Coll de Piomorent

September 21, 2020
September 2020

near Porté-Puymorens, Occitanie (France)

Sortida gairebé circular des de l'Estanyol fins al Coll de Pimorent. Per fer-la calen dos cotxes. Un el deixem al Coll de Pimorent i l'altre a l'aparcament de l'Estanyol, al costat del restaurant.
Comencem a pujar pel telesquí, més amunt ens enfilem pel Rec de l'Estanyol, seguint uns cairns, fins a sota el Roc de les Ombres. Un cop aquí, baixem cap a la petita vall on podem admirar la cresta que va de L'Estanyol al Fontfreda i comencem a pujar més o menys per la cresta seguint uns cairns a vegades perdedors que van assenyalant tota l'ascensió. Un cop al cim i després de gaudir de l'espectacular vista seguim la cresta i pugem primer al Pic de les Valletes i després al de la Vinyola. Baixem fins al Coll de l'Orri de la Vinyola, on ens desviem per un camí que flanqueja cap a la dreta i que ens portarà al Pic de la Mina, al qual es pot pujar directament després de passar el primer gendarme o bé continuar flanquejant fins a arribar al camí que puja des del vessant occidental. El camí de baixada fins al Coll de Pimorent, tot i ser un xic llarg, no té cap dificultat.