Elbrus (5.642 m) des de Terskol i Barrels Hut (vessant sud)

Photo ofElbrus (5.642 m) des de Terskol i Barrels Hut (vessant sud) Photo ofElbrus (5.642 m) des de Terskol i Barrels Hut (vessant sud) Photo ofElbrus (5.642 m) des de Terskol i Barrels Hut (vessant sud)

December 3, 2023

near Terskol, Кабардино-Балкария (Россия)

Ascensió a l'Elbrus per la vall del Baksan, Terskol i Barrels Hut

PictographWilderness hut Altitude 12,579 ft

Priut

Priut és un refugi que estava en construcció. Vam pujar aquí per aclimatar.

PictographMountain hut Altitude 12,115 ft

Barrels Hut

Barrels és el punt de sortida per a l'ascensió a l'Elbrus. Nosaltres, però, vam ocupar un dels barracons de l'agència de guies que estava en bon estat.

PictographCampsite Altitude 13,380 ft

Diesel Hut

En aquest punt hi havia força gent acampada a les roques de la dreta.

Pastukov Rocks

Vam pujar fins aquí dalt per acabar d'aclimatar. L'endemà ja pujaríem al cim principal de l'Elbrus.

Terrassa

Fins a aquest punt pujaven motos de neu des de Barrels. Un bon mirador. Aquí se'ns va fer de dia.

Photo ofColl entre els dos cims de l'Elbrus Photo ofColl entre els dos cims de l'Elbrus Photo ofColl entre els dos cims de l'Elbrus

Coll entre els dos cims de l'Elbrus

Després d'una llarga pujada atenyem aquest pas. A partir d'aquí comença la part més tècnica de l'ascensió.

Elbrus (5.642 m)

Som al sostre d'Europa. Grandíssim panorama i no menys alegria per part nostra. Hem aconseguit una fita important que ens obrirà noves portes de cara al futur amb ascensionsa muntanyes de més envergadura.