La Sarra - Ibons Arriel

July 21, 2022
July 2022

near Sallent de Gállego, Aragón (España)

Primer dia de la travessa per la Vall del Tena

La ruta comença a l'aparcament de l'Asador de la Sarra, passat la central hidroelèctrica homònima. Al principi, el camí no té pèrdua; consisteix en seguir el GR 11 (cap al refugi de Respomuso) pel fons de vall del riu Aguas Limpias.

Anirem entrant al bosc i passant alguns ponts, fins que arribem al primer trencall de la ruta (a uns 2,75 km de la sortida), on veiem una senyal que hi posa "Pico Arriel". Una pedra a baix hi posa clarament "NO ibones de Arriel", de manera que seguim recte fins que, després de creuar per sota el barranc d'Arriel abandonem el GR 11 (està indicat on fer-ho), seguint les indicacions d'ibons d'Arriel.

En alguns trams d'aquesta forta pujada el camí està difuminat, però és qüestió de seguir el curs d'aigua cap amunt, fins arribar a la presa de l'ibon d'Arriel situat a menor altura. A partir d'aquí només hem de buscar un bon lloc on acampar (millor pujar una mica, fins a veure la segona presa, més gran) i passar la nit, per poder demà continuar la ruta.

Segona etapa Circular des d'Arrieles, pujant al Palas i baixant al refugi d'Arrémoulit

Pàrquing

Pàrquing al costat de l'Asador de la Sarra. Hi ha un petit pàrquing davant el restaurant i al final de la carretera també s'hi pot aparcar. Al mateix pàrquing hi ha una font d'aigua i una zona de picnic

PictographBridge Altitude 4,711 ft

Pont

Petit pont que creua el riu d'Aguas Limpias

Trencall Arriel

Després d'haver passat un trencall on diu Pico Arriel (i a sota, ibones d'Arriel NO) seguim recte i arribem, després de creuar una cascada en una zona pedregosa, al trencall cap als ibons d'Arriel. Si seguim el GR, arribaríem al refugi de Respomuso

PictographLake Altitude 7,052 ft

Presa Arriel

Presa inferior dels ibons d'Arriel. No la creuarem

PictographLake Altitude 7,116 ft

Ibon d'Arriel Bajo

Primer dels dos ibons principals d'Arriel, l'ibon bajo. És un ibon natural, sense cap presa

PictographOvernight Altitude 7,222 ft

Vivac 1

Ens separem una miac de l'ibon i busquem un lloc on passar la nit, entre els diversos paravents de pedra que hi ha per la zona