La grimpada mes llarga de Montserrat. Torrent Oest Serrat de Sant Jeroni

Photo ofLa grimpada mes llarga de Montserrat. Torrent Oest Serrat de Sant Jeroni Photo ofLa grimpada mes llarga de Montserrat. Torrent Oest Serrat de Sant Jeroni Photo ofLa grimpada mes llarga de Montserrat. Torrent Oest Serrat de Sant Jeroni

February 12, 2022
January 2022

•   4.7 1 review

near Monestir de Montserrat, Catalunya (España)

Torrent Oest Paret de Sant Jeroni, es probablement la grimpada mes llarga de Montserrat son 400 metres de desnivell durant 1,5 km seguint el llit del Torrent amb grimpades de tots els tipus. Te també l’aproximació mes curta de la muntanya nomes 1 minut ja que s’inicia la grimpada desde peu carretera fins el coll de les Talaies amb el Serrat de Sant Jeroni.
Proposta inèdita que us sorprendrà per ser molt entretinguda, el seu ambient solitari i feréstec i per la magnifiques panoràmiques en especial del Serrat de Sant Jeroni.
Les grimpades obligades en tenim màxim de III+ i alguna de IV però que es pot evitar sortint del llit, les alçades de les grimpades son variables la seva majoria son curtes però màxim en trobareu alguna de 10 metres. Durant el Torrent us trobareu 3 passos equipats amb cordes per superar els trams mes complicats.
CARACTERISTIQUES
Alçada d’inici 680 metres
Alçada coll de la Talaia Petita amb el Serrat de Sant Jeroni 1090 metres
Aproximació: 1 minut
Recorregut Travessa: 1h 30minuts
Retorn: 50min
Material necessari: casc.

ACCES
S’ha d’assegurar be l’inici del Torrent doncs en el mateix revolt desemboquen tres torrents semblants. En el punt quilomètric 4,7 tenim un replà al costat nord de la carretera on podem deixar el cotxe. Al altre costat muntanya una mica mes endavant km 4,8 tenim el revolt on vessen tres torrents el nostre es el mes a l’esquerra, la pista clau es que a la seva entrada te una rampa formigonada a diferencia dels altres torrents veïns. Per mes senyes el revolt esta protegit per uns grans blocs de pedra.

ITINERARI
Dividirem l’itinerari de pujada en tres seccions, la primera secció comença desde la carretera fins creuar el GR-172 o camí de la Font de la Llum. Aquesta primera part la farem molt ràpid en 15min i trobarem grimpades alegres, net de vegetació amb un màxim III grau.
La segona secció ens portarà pel llit del Torrent de manera molt directe a la Paret Oest de Sant Jeroni. Aquesta tram te tres trams de corda per superar els ressalts mes llargs i complicats. El Torrent va a petar a les parets del Serrat de Sant Jeroni on hi han vies d’escalada clàssica i també trobareu l’ultima instal•lació de l’antiga línea de ràpels de la Ferrada Teresina quan sorties del cim de l’Agulla de Santa Cecilia.
Les grimpades segueixen amb la mateixa línea, no gaire llargues, assumibles màxim III grau i bona roca. El llit del Torrent segueix estant ben net de vegetació. Dels trams equipats amb cordes en especial la primera fa uns 20 metres i es força dreta, res que un bon intrèpid s’hagi de preocupar.
Al arribar a les parets si sou observadors veure la instal•lació del últim ràpel del escape de la via Ferrada Teresina. Just en aquest punt quan el torrent sembla que acabi s’ha de trencar a la dreta i visualitzar el coll de la Talaia Petita. Teniu un enllaç per una zona emboscada fins a trobar de nou el llit del Torrent. De fet quan supereu el tercer tram equipat de corda el llit del Torrent que ens interessa trenca a la dreta, si sou intuïtius no cal que enfileu mes amunt i simplement l’heu de seguir. En qualsevol cas podreu continuar el llit del Torrent que ens interessa si teniu intuïció i sabeu identificar les Talaies.
La tercera secció es la mes llarga e inèdita, com les poques vies d’escalada que hi han al Serrat son molt poc repetides aquesta torrentera no es gens transitada. Trobareu algunes restes de ampolles i altres merdes dels turistes sense criteri que ho llencen desde el cim de Sant Jeroni i també molt ferros restes d’instal•lacions del cim. Encara i això per les característiques del Torrent que es bastant obert segueix sent força net i les grimpades molt assumibles, aquí el torrent perd verticalitat però tenim els ressalts mes compromesos encara que les podreu evitar sortint a un canto o l’altre del torrent, trobareu 2 passos de IV- evitables. Al final del Torrent es fa mes arbustiu i deixem de trepitjar roca per passar a zona terrosa i les arrels us ajudaran a guanyar el Coll de la Talaia Petita. Us recomano aquesta part final pujar-la enganxats a les parets del Serrat de Sant Jeroni.
Un cop al Coll val molt la pena aturar-se una bona estona, el lloc es idíl•lic, vista impressionat del Serrat de Sant Jeroni on s’observen perfectament les tres xemeneies TIM, Nubiola-Torras i Torras-Nubiola. També tindreu una visió privilegiada de Les Talaies, dels Ecos, Gegant Encantat, Montgros i Plecs de Llibre al fons.

TORNADA
Per la tornada, idealment heu de baixar flanquejant direcció al Gegant Encantat i just us trobeu una llastra de roca molt definida que mes avall es converteix en una torrentera l’haureu de desgrimpar i en 15min us creuareu amb el camí PR que desde el Torrent del Migdia ens portaria al Camell de Sant Jeroni. Aquí heu d’anar a la dreta cap al Coll del Migdia 15min, i tot seguit baixem La Font de la Llum uns 20min mes. Tot seguir agafem un trosset de GR fins trobar el mateix Torrent que abans hem pujat i desfem fins la carretera en total uns 60min de baixada

• ferran.np May 8, 2022

Hola David, et volia fer una pregunta. La pujada per les cordes es molt dura?? Es mes dura que la pujada de la cadena d'ecos??

Demà dilluns aniré a fer-la

Salut i gracies

David Bros May 8, 2022

Ferran la primera corda es la mes difícil pero tens bons peus. La cadena dEcos al meu parer es mes exigent...gaudeixla

• ferran.np May 10, 2022

Hola, ja està feta, em va agradar molt, sense cap problema. Un 10

David Bros May 10, 2022

Malegro Ferran gracies pel report...al bon Montserrati lhi ha de agradar per forca

.Recalculando Jan 6, 2023

Hola David como ves para hacer de bajada el torrent oest?

David Bros Jan 6, 2023

Hola Recalculando, la parte baja desde la carretera y que tiene los pasos equipados de cuerda se puede hacer facil, bien utilizas las cuerdas o montas rapel, y más abajo hasta la carretera se puede desgrimpar bien. La parte media alta no la he desgrimpado y hay algún paso alto, con pericia se podría hacer aunque no estoy seguro mi memoria no es tan buena, pero yo me meteria puede ser un buen reto, llévate cuerda de 30 por si necesitas improvisar un rapel en algún paso... suerte y si te lanzas cuentame como te ha ido ;)

.Recalculando Jan 7, 2023

Gracias compi, ya te contaré

• Photo of pepito lolito
    pepito lolito Mar 31, 2023

Ruta molt maca i sense pèrdua , a la part d'abaix del torrent abans d'arribar al GR han posat alguna corda , un cop al portell del migdia hem pujat per unes maromes i després per una canal fins a una de les

Agulles de la talaia , ho teníem pendent i val la pena .
    Gràcies per compartir-ho.
    Salut

David Bros Mar 31, 2023

Tomo nota de subir por las maromas hasta alguna de las agujas de les Talaies, he visto la maroma pero pensé q no llegaría hasta la cima. Gracias por compartirlo pepito lolito

• Photo of pepito lolito
    pepito lolito Mar 31, 2023

Salut

• Photo of marcbiker
    marcbiker Apr 28, 2023

Feia temps que la tenia pendent i avui lhem fet, bona circular, molt solitaria... Te algun resalt molt descompost que es una mica traidor pro ens ha agradat molt. Gracies x compartir :)

Te algun pas delicat mes que dificil pro en genaral be.

David Bros May 4, 2023

marcbiker malegro que lhagueu gaudit! sempre amunt!