Photo ofΚυκλική διάσχιση Μουγγίλα Ερυμάνθου (ρεματιά Λαγκαδιά, Μουγγίλα (2169m), Γυριστό (1875m), ρεματιά Στένωμα, Ο31, Σελινούντας) Photo ofΚυκλική διάσχιση Μουγγίλα Ερυμάνθου (ρεματιά Λαγκαδιά, Μουγγίλα (2169m), Γυριστό (1875m), ρεματιά Στένωμα, Ο31, Σελινούντας) Photo ofΚυκλική διάσχιση Μουγγίλα Ερυμάνθου (ρεματιά Λαγκαδιά, Μουγγίλα (2169m), Γυριστό (1875m), ρεματιά Στένωμα, Ο31, Σελινούντας)

Very difficult
March 30, 2023
March 2023

near Áno Vlasía, West Greece (Greece)

Ορειβατική κυκλική διάσχιση με αφετήρια τους καταρράκτες Ταξιάρχη, περάσαμε την περιοχή Λιβάνη (960m), ακολουθήσαμε το πολύ ανηφορικό ρέμα της Λαγκαδιάς, ανεβήκαμε στην κορυφή Μουγγίλα (2169m) από την κόντρα, περπατήσαμε τη νότια κορυφογραμμή και κατηφορίσαμε έως τη χαμηλότερη κορυφή Γυριστό (1875m), βαδίσαμε πάνω από τη ρεματιά Στένωμα και γύρω γύρω από την κορυφή Λεπίδα για να κατηφορίσουμε το απόγευμα στο ποταμό Σελινούντα και ακολουθώντας στη συνέχεια το μονοπάτι Ο31 επιστρέψαμε στην αφετηρία μας.

Η διαδρομή είχε υψηλό έως πολύ υψηλό βαθμό δυσκολίας καθώς η συνολική υψομετρική ξεπέρασε τα 1400 μέτρα, η κόντρα ανάβαση στην κορυφή Μουγγίλα είναι αντικειμενικά δύσκολη, ενώ στο μεγαλύτερο τμήμα της διαδρομής δεν υπάρχει σήμανση. Αξίζει να αναφερθεί η προσοχή που πρέπει να δίνει ο ορειβάτης στην πρόγνωση του καιρού στο συγκεκριμένο βουνό, καθώς λόγω του απαιτητικού πεδίου και μόνο η ομίχλη μπορεί να δυσκολέψει αρκετά μία διαδρομή...

Συνοπτικά η διαδρομή είχε 5 στάδια. Πρώτο στάδιο η ανάβαση από τους καταρράκτες Ταξιάρχη (900m) έως την υπέροχη θέση της στάνης στα 1450 μέτρα υψόμετρο, ένα ιδανικό μέρος για απόλαυση της ορεινής αίσθησης. Δεύτερο στάδιο η δύσκολη ανάβαση από εκεί έως την κορυφή της Μουγγίλας (2196m) από μία διαδρομή κόντρα, στην οποία όσο πλησιάζαμε τόσο αυξανόταν η κλίση του εδάφους. Τρίτο στάδιο η διάσχιση της κορυφογραμμής, η κατάβαση με κατεύθυνση την κορυφή Γυριστό (1875m) και η ανάβαση σε αυτήν. Τέταρτο στάδιο η συνέχεια της διάσχισης στα ριζά της κορυφής Λεπίδας και πηγαίνοντας γύρω γύρω από αυτήν κατεβήκαμε έως το μονοπάτι Ο31 στα 1060 μέτρα υψόμετρο. Πέμπτο στάδιο η πορεία πάνω στο Ο31 έως την αφετηρία μας (το πιο εύκολο τμήμα της συγκεκριμένης διάσχισης)...

Ο καιρός ήταν ανοιξιάτικος με ανέφελο ουρανό, ψύχρα νιώσαμε πάνω από τα 1800 μέτρα υψόμετρο και οι άνεμοι έπνεαν από διάφορες διευθύνσεις με ένταση τοπικά στα 3-4 μποφώρ. Κρύο είχε στην κορυφογραμμή της Μουγγίλας και λογικό για υψόμετρο άνω των 2100 μέτρων. Προς το απόγευμα και αφού είχαμε κατηφορίσει αρκετά, η θερμοκρασία ήταν σαφώς πιο ανεβασμένη με ευχάριστη ζέστη για μήνα Μάρτιο.

Οι ξεχωριστές στιγμές της διαδρομής ήταν η εντυπωσιακή θέα από στάνη στα 1450 υψόμετρο στη ρεματιά Λαγκαδιά, η δύσκολη έως πολύ δύσκολη ανάβαση από την κόντρα στην κορυφή Μουγγίλα, η διάσχιση της κορυφογραμμής της, η θέα από την κορυφή Γυριστό, ο γύρος της κορυφής Λεπίδα με τα κοφτερά βράχια και τέλος η ήσυχη διαδρομή στο μονοπάτι Ο31 πλάι στον ποταμό Σελινούντα.

Στατιστικά από το gps:
Μέση ταχύτητα πεζοπορίας (Moving Avg) 2,9 km/h,
Συνολική μέση ταχύτητα (Overall Avg) 2,0 km/h,
Καθαρός χρόνος πεζοπορίας (Moving Time) 6 ώρες και 35 λεπτά,
Συνολικός χρόνος στάσεων (Stopped Time) 2 ώρες και 44 λεπτά (οι πολλές ώρες στάσεις οφείλονται στο γεγονός ότι κοντοσταθήκαμε πολλές φορές κατά την άνοδό μας στην κόντρα για την κορυφή Μουγγίλα).

Σημείωση: Η διαδρομή πραγματοποιήθηκε ιδιωτικά.