Photo ofΞεροβούνι (διάσχιση): Στενή - Σ2 - Ορθοπλαγιά Ξεροβουνίου (πέρασμα) - Δυτική Κορυφή - Σ3 - Στενή Photo ofΞεροβούνι (διάσχιση): Στενή - Σ2 - Ορθοπλαγιά Ξεροβουνίου (πέρασμα) - Δυτική Κορυφή - Σ3 - Στενή Photo ofΞεροβούνι (διάσχιση): Στενή - Σ2 - Ορθοπλαγιά Ξεροβουνίου (πέρασμα) - Δυτική Κορυφή - Σ3 - Στενή

July 31, 2015
July 2015

near Stení Dhírfios, Central Greece (Greece)

Μια δυνατή ανάβαση και διάσχιση του (μισού) Ξεροβουνίου με σημείο εκκίνησης και τερματισμού τη Στενή Ευβοίας (γήπεδο).

Από το γήπεδο περπατάμε ανηφορικά στην άσφαλτο. Σε 240 m μπαίνουμε δεξιά σε μονοπάτι. Σε 80 m συναντάμε διασταύρωση (διχάλα) και ακολουθούμε το αριστερό μονοπάτι (Σ2). Σε 2.2 km βγαίνουμε σε άσφαλτο (το Σ2 συνεχίζει απέναντι) και πάμε δεξιά. Σε 900 m φτάνουμε απότομη αριστερή στροφή όπου ξεκινάει χωματόδρομος τον οποίο ακολουθούμε. Σε 1000 m συναντάμε δεξιά μονοπάτι (σήμανση με παλιά πέδιλα σκι) το οποίο ακολουθούμε. Σε 1000 m συναντάμε διασταύρωση (διχάλα) και ακολουθούμε το αριστερό μονοπάτι προς Πορτάρη/Πηγή Κόνισμα. Σε 1750 m, πορείας κάτω και παράλληλα με την ορθοπλαγιά του Ξεροβουνίου, κόβουμε δεξία (εκτός μονοπατιού, χωρίς σήμανση) με στόχο τη μέση της ορθοπλαγιάς όπου το έδαφος δείχνει πιο προσβάσιμο/ομαλό και λιγότερο κάθετο.

Αφού φτάσουμε στη βάση της ορθοπλαγιάς πραγματοποιούμε απότομη ανάβαση (ΥΔ 120 m) με ελάχιστα σημεία όπου πρέπει να χρησιμοποιήσουμε και χέρια, ακολουθώντας πάντα την φαινομενικά πιο εύκολη συνέχεια, προσέχοντας πολύ για πτώσεις βράχων και το πάτημα σε χόρτα τα οποία άνοιξη και καλοκαίρι γλιστρούν πολύ. Προσοχή: Επειδή το πέρασμα δεν είναι προφανές και δεν υπάρχει σήμανση, φροντίστε στην προσπάθειά σας να μην σκαρφαλώσετε κάτι από το οποίο στη συνέχεια δεν μπορείτε να υποχωρήσετε εφόσον χρειαστεί.

Βγαίνουμε πάνω στην κορυφογραμμή όπου υπάρχει χαρακτηριστικός κούκος και κάνουμε δεξιά ακολουθώντας την κορυφογραμμή. Σε 1900 m φτάνουμε στη δυτική κορυφή.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η κορυφογραμμή είναι γεμάτη βαθειές δολίνες και χρειάζεται συνεχώς σκέψη και προσπάθεια (δεν υπάρχει σήμανση) για το ποια πορεία θα ακολουθήσουμε έτσι ώστε ούτε να κάνουμε μεγάλους κύκλους περιμετρικά της κάθε δολίνης, ούτε να χάνουμε υψόμετρο μπαίνοντας και βγαίνοντας σε/από αυτή.

Από την δυτική κορυφή κατεβαίνουμε ακολουθώντας κόκκινα σημάδια (δύο σημεία απαιτούν ελάχιστη καταρρίχηση και χρειάζονται προσοχή) και σε 2340 m καταλήγουμε πάλι στην ίδια διασταύρωση (διχάλα) το αριστερό μονοπάτι (Σ3) της οποίας ακολουθούμε. Σε 4 km καταλήγουμε πίσω στο γήπεδο της Στενής.