KOUH E DOPAZANAN کوه دو پازنان

December 1, 2018
November 2018

near Dehnow, Chaharmahal and Bakhtiari (Iran)

آخرین صعود97.9.9 یک کوه زیبا مناسب صعود چهار فصل ولی بهار وزمستان بهترین زمان ارتفاع 2853متر بهتر است از انتهای مسیری که ما پیموده ایم صعود شود

قله دوپازان روبروی روستای دهنوچندکیلومتری سفیددشت میباشد که استارت صعودان ازکنار جاده شروع میشودوتاقله حدود۳ونیم کیلومتر میباشد ودارای تابلویی به ارتفاع۲۸۶۵مترمیباشدبرنامه تقریبا سبک هست.
قله دوپازنان در جنوب روستای دهنو از توابع بخش مرکزی شهرستان بروجن(در۱۳کیلومتری جنوب غربی شهر سفیددشت) در استان چهارمحال بختیاری قرار دارد.
🔻در امتداد رشته کوه یمری ودرمجاورت قله های اشکفت سیاه(یمری)،پَر داس وکُراحمد
🔻ارتفاع این قله ۲۸۶۵ متر
🔻مسافت پیمایش حدود ۱۰ کیلومتر
🔻ارتفاع از پای کار حدود ۹۰۰ متر
🔻درطول پیمایش دسترسی به آب وجود ندارد (وجود چاه آب درمسیر بازگشت)
🔻این قله در تمام فصول سال صعود خواهد شد
روز جمعه ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ در قالب تیم ۳۶ نفره بوسیله یک دستگاه اتوبوس
ساعت ۶صبح از مبدا (پمپ بنزین محمدی شهر فولادشهر) به سمت شهرسفیددشت وسپس روستای دهنو حرکت کردیم.
درساعت ۷:۳۰ دقیقه صبح پس از آماده شدن همنوردان از ابتدای جاده خاکی به راه افتادیم.وحدود ساعت ۸صبح استارت صعود از پای کار زده شد.پس از حدود۱ساعت و۱۵ دقیقه پیمایش درمحل مناسب وفضایی صمیمی دوستان به صرف صبحانه مشغول شدند .
درساعت ۱۰ مجدد حرکت به سمت قله آغاز وپس از پیمایش دوساعته همنوردان درستون یک ومنسجم ساعت ۱۲:۰۰ موفق به فتح قله شدند.
۴۵دقیقه به دوستان فرصت استراحت وعکس برداری داده شد.
وپس ازثبت خاطره فرود را از جبهه غربی آغاز کردیم.
در خلال برنامه ودرزمان استراحت، جناب آقای صالحی به ذکر نکاتی درخصوص بقا درکوهستان پرداختند.
قابل ذکر است قسمتی از مسیر بعلت صعب العبور بودن ،نیاز به حمایت تعدادی از همنوردان وجود داشت که به کمک دومربی و دوستان توانمند انجام شد.
درساعت ۱۴:۰۰ تمامی همنوردان درکمال صحت وسلامت به پایین کوه وپس از آن درساعت ۱۴:۴۵ دقیقه به چشمه زاغی رسیدند.
پس از صرف ناهاری دوستانه همنوردان سوار اتوبوس شدند وبه سمت فولادشهر حرکت کردیم .
برنامه درساعت ۱۷ به پایان رسید.
جناب آقای اکبر خادمی بعنوان راهنما تیم را همراهی کردند.
سرکار خانم لیلا ارجمندی کارگروه طرح سیمرغ باشگاه سرپرست.
و جناب آقای محمد صالحی وسرکارخانم ریحانه سلیمیان مربیان این برنامه بودند.

به امید سلامتی وموفقیت برای تمامی همنوردان وسرافرازی باشگاه کوهنوردی شاهان فولادشهر