'Κοιμωμένη' Αγράφων - Φλυτζάνι 2017μ.

Photo of'Κοιμωμένη' Αγράφων - Φλυτζάνι 2017μ. Photo of'Κοιμωμένη' Αγράφων - Φλυτζάνι 2017μ. Photo of'Κοιμωμένη' Αγράφων - Φλυτζάνι 2017μ.

September 19, 2016
September 2016

near Petrálona, Central Greece (Greece)

Ανάβαση στο "στήθος" της Κοιμωμένης των Αγράφων.
Η διαδρομή μπορεί να ξεκινήσει πεζοπορικά και από το δασικό χωριό Δρυάδες. Εμείς λόγω πίεσης χρόνου, ανηφορίσαμε με το 4Χ4 το δασικό δρόμο που φεύγει από το Ανθηρό και το αφήσαμε σε απόσταση περίπου 6.5 χλμ από την διασταύρωση του στην άσφαλτο με τον δρόμο που οδηγεί στο δασικό χωριό.
Σε ένα σημείο καμιά 500ρια μέτρα παρακάτω στο δρόμο, όπου υπάρχει μια ποτίστρα (το νερό πίνεται), ξεκινάει το μονοπάτι που οδηγεί και στο Φλυτζάνι (και στους Πέντε Πύργους).
Το μονοπάτι κινείται για μισή ώρα περίπου και μετά βγαίνεις σε ένα λιβαδάκι γύρω στα 1600μ όπου αν το πάρεις δεξιά σε οδηγεί στο διάσελο για να ανέβεις στους Πέντε Πύργους. Για το Φλυτζάνι πας αριστερά κατευθείαν σε ενα διάσελο στα 1750 μ. Μετά τραβερσάρεις όλη την πλαγιά και κινείσαι βόρεια έχοντας τους πέντε πύργους στα δεξιά σου. Περνάς από μια μεγάλη σάρα, συνεχίζεις το τραβερσάρισμα και κατευθύνεσαι στο διάσελο μεταξύ Φλυτζανιού και Πέντε Πύργων. Από το διάσελο ανεβαίνεις όλη την ορθοπλαγιά (θέλει λίγη προσοχή) και βγαίνεις στην μια από τις δύο κορυφές του Φλυτζανιού την 2017. Γενικά πάντως, όλο το τραβερσάρισμα νοτίως των Πέντε Πύργων θέλει να έχεις το νου σου. Η άλλη κορυφή της ράχης του Φλυτζανιού είναι στα δυτικά.
Στην επιστροφή αποφασίσαμε να κάνουμε μια άλλη παραλλαγή και να κινηθούμε πιο νότια τραβερσάροντας την πλαγια, με σκοπό να συναντήσουμε τον δασικό δρόμο που συνεχίζει από την βρύση και μετά κάνοντας άλλη μια τραβέρσα προς βορά βγήκαμε στο αρχικό μονοπάτι, στο λιβαδάκι πάνω από την βρύση που είναι και η διασταύρωση για Πέντε Πύργους.
Την 2η παραλλαγή της επιστροφής ΔΕΝ τη συνιστώ, είναι μεγάλη ταλαιπωρία μέσα σε κέδρα και πέτρες χωρίς στην ουσία να υπάρχει χαραγμένο μονοπάτι. Καλό είναι να επιστρέψεις από το αρχικό μονοπάτι, το οποίο επίσης δεν είναι και πολύ καθαρό.

Διασταύρωση

Είσοδος για το μονοπάτι

PictographRisk Altitude 5,600 ft

Σάρα

Κατολίσθηση κατά μήκος της τραβέρσας νοτίως των πέντε πύργων

Διάσελο

Διάσελο μεταξύ Πέντε Πύργων και Φλυτζανιού

Φλυτζάνι

Κορυφή - 2017μ

Διασταύρωση

Είσοδος του "μονοπατιού" από τον δρόμο προς το λιβαδάκι πάνω από την βρύση. Δεν συνίσταται να πάτε από εκεί. Καλύτερα να συνεχίσετε το δρόμο για να επιστρέψετε