Kızlarsivrisi Zirve, Elmalı - Antalya

Very difficult
August 13, 2023
August 2023

near Hüseyin, Antalya (Türkiye)

Ağrı dağı zirvesi öncesi, antrenman yapmak amacıyla doğa yürüyüşü olarak planladığımız Kızlarsivrisi hiç aklımızda yokken, zirvenin aşağıdan harika görüntüsü karşısında adeta büyülenerek, mıknatıs gibi çekilmek suretiyle rota dışına çıkarak direk zirveye Kuzey yönünden tırmandık. Doğa yürüyüşümüz bir anda Alpinizm, kaya tırmanışı karması bir hal aldıktan sonra, inmenin çıkmaktan daha zor olduğu bilinciyle tırmandık. Topografya bize bir geçit vaat ediyordu, ama nerede, nasıl hangi zorluk koşullarında olacağını bilmeden, kör bir şekilde 2900 rakımlarına geldikten sonra nihayet, zirve yönüne yumuşak geçişi bulabildik, ve Batı - Güney yönünden zirveye ulaştık. İstatistiklerden anlayacağınız gibi çok zorlu bir tırmanış oldu. Kaya tırmanışçıları ve profesyoneller için bizce güzel bir rota, ama doğa yürüyüşçüleri için çok ama çok zorlu olduğunu düşünüyoruz. Direk çevresinden dolanan rotalar oldukça sağlıklı. Yaptığımız bir hata ise, dönüşe yine Kuzey yönünden geçmek. Güney yönünden zirve çok rüzgar alıyordu, keşke oradan gitseydik, hem farklı manzara, hem de sürekli kayan taş parçalarından dik inmemiş olurduk. Dönüş, çıkış kadar yorucuydu. Güney yönünü bilmiyoruz ama rotalar orayı gösterdiği için tahminimizce daha rahattır.