KIZILYAR BATI VE ANA ZİRVE

2007
August 21, 2023
August 2023

near Emmi Yaylası, Niğde (Türkiye)

KIZILYAR BATI VE ANA ZİRVE / 10 Ağustos 2023
07:40 ‘da zirve için hareket ettik. Direktaşı solumuza alacak şekilde; Kızılyarın kuzeybatı yamacına yöneldik.

Direktaş bittiğinde Kuzeybatı yamacı tam karşımızda görünmekte. Belirgin çarşaklı kayalık ve slaplardan tırmanarak; (II, III) batı sırtına çıktık.

(Kuzeybatı yamacında klasik rotanın aksine çarşaklı zeminden uzak kalmak için sol kaya ve slaplara yönelerek çoğunlukla bu şekilde tırmandık. Sonrasında sağ geçişle batı sırtına bağlandık)

Batı sırtında etkileyici kaya sivrileri bizi karşılıyor. Bu sivri kayalıklar zirvelerin görünüşünü gizliyor. Rotamız da tam olarak bu kayalıklar. İlk çıktığınız yükseklik zirve gibi görünse de çıktığınızda batı zirvesi karşıdan size göz kırpıyor.

Sırttan biraz alçalıp tekrar batı zirvesine yükseliyoruz. 10:50’ de Kızılyar Batı 3630M zirvesindeyiz.

Karşımızda duran ana zirve için sırtta alçalıp yeniden yükselmemiz gerekiyor. Ana zirve slabı üzerinde bıçak gibi kesilmiş belirgin 2 tane çarşakdan zirveye yönelmek mümkün.

Kaya ve slapların üzerindeki çakılların yoğun olduğu bir dağ, buda kayma riskinizi arttıran bir faktör o yüzden dikkatli emin olarak ilerledik.

11:40’ da Kızılyar Ana 3654M zirvesine ulaştık. Molanın ardından 12:30 ‘da inişe geçtik. İnişi geldiğimiz yönde önce zirve slabında bulunan küçük çarşaktan inerek. Ana zirve ile Batı zirve arasında bulunan belirgin çarşaktan alçaldık.

Çok fazla alçalmadan sağa dağın kayalık yamacına doğru yönelerek setli bölümlerden, kaya ve slap yüzeylerden geçişler yaparak; batı sırt hattında tırmanmaya başladığımız belirgin patikaya bağlandık. (Burası bizi yavaşlattı. Kaya ve slap yüzeyler üzerinde bulunan çakıllar dikkatli temkinli olmanızı gerektiriyor.)
(Dönüşü hızlandırmak için; batı sırtında çıkış yaptığımız rotadan dönüş yaparsanız daha hızlı bir iniş sağlamak mümkün diye düşünüyorum)

Batı sırtına giriş yaptığımız kapıdan inişe geçtik. Bu sefer çıkışımızın aksine iniş yönünde sol tarafa çarşaklı kayalara yönelerek alçalmaya devam ettik. 15:30’ da Yediğöller yaylaya döndük.

ara noktalar YEDİGÖLLER YAYLA / KAMP

Ara nokta

Batı sırtı

İlk yüksek sivri

BATI ZİRVE 3630M

ANA ZİRVE 3654M

• Photo of zubeydeucum
    zubeydeucum Sep 23, 2023

Kizilyar zirvesi bizim icin yeni baslangiclar ifade ettigi icin unutulmazlar arasina girmistir