Kızılkaya (Klasik rota)

August 21, 2023
August 2023

near Emmi Yaylası, Niğde (Türkiye)

Gece 03:30 ‘da 3100M kamp alanımızdan; kasklarımız takılı olarak hareket ederek,
Kızılkaya güney-batı yüzünden tırmanışa başladık. 04:30’ da sırta (Karasay geçidi) ulaşarak güney-doğu yüzünden tırmanmaya devam ettik. Dağın kendine özgü setli yapısını II, III derece kaya tırmanışlarıyla geçerek; yelken kayanın sağ setine geldiğimizde (06:10) emniyet kemerlerimizi taktık.

08:00’da 17 sporcumuzla (bütün ekip) Kızılkaya zirvesine ulaştık.
Zirve fotoğrafları çekip kısa bir dinlenmenin ardından inişe geçtik. Zirvenin altında bulunan setten sağa yönelerek. Sikke ve kum saatinin bulunduğu bölümden ip inişi gerçekleştirmek için istasyon kurduk. İki ipimiz vardı ve yan yana 60M iki iniş hattımız oluştu. Bütün sporcularımız inişleri tamamladıktan sonra ipleri toplayıp inişe devam ettik. İnişin başka hiçbir etabında ip açmadık.

İnişte her sette sağa yönelerek iniş sağlıyorsunuz. Sona doğru çarşaklı çatlağa giriş yapıyor ve inişe devam ediyoruz. 10:30’ da Karasay geçidine indik. Kısa bir dinlenmenin ardından 11:15’de kampa inerek toparlanmaya başladık. 12:00’ da Sokullu pınara doğru inişe geçtik. 14:30’ da sokullu pınar kamp alanına inerek traktör ve pickupla Çukurbağ (köyü) mahallesine indik.