Kızılkaya - Karasay Zirve Faaliyeti (14-15 Ekim 2017)

Photo ofKızılkaya - Karasay Zirve Faaliyeti (14-15 Ekim 2017) Photo ofKızılkaya - Karasay Zirve Faaliyeti (14-15 Ekim 2017) Photo ofKızılkaya - Karasay Zirve Faaliyeti (14-15 Ekim 2017)

October 29, 2017
October 2017

near Emmi Yaylası, Niğde (Türkiye)

Faaliyet: Kızılkaya – Karasay
Kamp Alanı : Çelikbuyduran
Rota : Karayalak Vadisi
Kullanılan Malzemeler : Kask, Kemer, 60m İp, ATC, pursik
(Yanımızda bulundurduğumuz ancak kullanmaya ihtiyaç duymadığımız malzemeler: Sikke, takoz, çekiç)

Hava durumu : Gece yaklaşık -10 °C, Gündüz yaklaşık +10°C
Rüzgar :5-8 km arası aralıklı rüzgar
Bulut : % 0
Bizim gördüğümüz önemli notlar:
1- Bi okadar kamp yüküyle çelik buydurana çıkmaya gerek yok sanki. Bir alttaki 3200 kamp alanına kamp atmak daha mantıklı enazından, eğerki emler zirveyi yapmayız diyorsanız tabi, yada kamp yükünü siz taşımıyorsanız . 
2- Çelikbuydurana kamp attıysanız fare diye tahmin ettiğmiz kemirgenlere dikkat!!! çadırınızı bile kemirip içerdeki yiyecekleri kemiriyorlar.Bu yüzden yiyeceklerinizi çantanızda daha az kokusu yayılacak şekilde muhafaza etmenizde fayda var. Maalesef bizim çadırımızda 3-4 cm genişliğinde iç tentede delik açtı.
3- Eylül aylarının sonuna doğru çelikbuyduranda su sıkıntısı oluşuyormuş, Ekim ayında kar yağmamış olursa akşam vaktine kadar su çok az aktığı söyleniyor. Bizim gittiğimizde zeminde parça parça yaklaşık 5 cm kar vardı. Yılın ilk karı olduğu ve zemine çok yakın olduğu için kullanmak istemedik.

Ekip :
1- İbrahim Halil EŞKİN
2- Ekrem YORGUNER
3- Süleyman ŞAHİN

Gaziantepten Hareket - 03:30
Gaziantepten 03:30 da yola koyulduk. Sokullu pınara varışımız 9:15 i bulmuştu. Yarım saatlik çantaların hazırlanmasının ardından 9:50 gibi ana kampı atmak için yürüyüşe geçtik. Kamp alanından Sakartaş tepeleri (peri bacalarına benzeyen yapılar – yürüyüş yolunun sağ tarafındaki tepenin sırtında görebilirsiniz.) varmazdan önce karayalak vadisinin girişindeki kamp alanına kadar normal yoldan yürüyerek devam ettik. Buradan normal patikaya bağlanıp karayalak vadisinden yükselmeye başladık.
Karayalak vadisi içindeki kapı geçişi:
Yaklaşık 2600 de bulunan kapıda yolun ikiye ayrıldığı görünüyordu. Sağdaki patika daha belirgindi, kapı arkası görünmediği için sağ daha dik durduğundan biz soldan gitmeyi tercih ettik. Burda dar bir geçitten yaklaşık 150m ilerledikten sonra dik bir çıkış bizi karşıladı. Geri dönmek çok mantıklı gelmediğiden devam etmeye karar verdik. Tırmanmaya başladıktan sonra dar boğazı geçince yol ikiye ayrılıyor burada sağdan devam edip birmiktar daha dik çarşaklı boğazı tırmanıp ana patikaya bağlandık.
(Not: Mesafa ana patikaya göre daha kısa gibi ama eğim konusuna gelirsek tercih meselesi. (% 50-60 oranında çarşaklı bir rampa çıkışı)). Gerek varmı derseniz bizce adrenaline gerek yok  helede kamp yükü sırtınızda ise kamp alanına daha okadar yol varken enerjiyi orda tüketmenin hiç anlamı yok.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ara ara dinlenmelerin sonunda 16:50 de çelikbuyduran kamp alanına ulaşıp çadırımızı kurup dinlenmeye geçtik. Akşam 22:30 gibi kalkıp bir şeyler atıştırdıktan sonra 00:00 gibi tekrardan yattık. Yattıktan bir süre sonra kemirme sesleriyle maalesef tekrardan uyandık. Tabi bu arada Ekrem halen mışıl mışıl uyuyor.  Çelikbuydurana kamp atarsanız kesinlikle yiyeceklerinizi çadır kenarına koymamanızı tavsiye ederiz. Çanta içinde poşette ve ağzı kalapı çadırın içinde muhafaza etmeniz daha mantıklı. Ne olduğunu göremediğimiz fare olarak tahmin ettiğmiz çadırın iç tentesini kemirip sadece kafasını içeri sokup poşet içerisindeki meyvaları yedi.
Kızılkaya Zirve Faaliyeti Başlangıç: 05:00

Kamp alanının güney sırtındaki yarıktan, karayalak vadisinde karşılaştığımız Çukurbağlı Ahmet amcanın dediği gibi tatlı bir patikadan direk Karasay ve Kızılkaya geçidine bağlanıyorsunuz. Tabi biz patikanın biryerden sonra kaybolması sebebiyle doğaçlama giderek ana kapıya göre kızılkaya tarafından sırta bağlandık. Burada Zirve dağcılık İstanbul ve Ankara ekibinden tam hatırlamıyorum ama 15-20 kişilik bir ekip daha kızılkaya için sırta ulaşmış bize varmak üzereydi. Ekip önden devam ettikten yaklaşık yarım saat sonra bizde arkalarından rotaya girdik.

Kızılkaya tırmanışı

Burda bizi yeryer %60-70 oranında dikliklerde üzeri çarşaklarla kaplı setlerden tırmandık. Çıkışta hiç ip kullanmadan saatimiz 08:15 i gösterirken zirveye ulaşmıştık.

Herşeye rağmen soğuk kanlı olmak gerek ve nerde duracağımızı bilmek gerek.(Son seti geçerken Süleyman ŞAHİN)

Zirveye son 20m kalasıya son seti çıkmak istediğimde bi kaç denemede çıkmakta zorlandım hatta bunun sonunda çıkmaktan vaz bile geçmiştim öncesinde. Seti çıkmak için ilk denememde elimde eldiven vardı bu sebebten kayayı tam tutamadığım doğruydu, çıkarıp çıplak elle denedim. Burada kayadan tutunuşum iyiydi ama kendimi yukarı çekemdim ağırlığımı tartamadım nedense. Tedirginliğim artmıştı İbrahim abi geleyimmi diyordu gerek olamdığı söyleyip çıkmaktan vaz geçmiştim. Yaklaşık 6-7 dk durduktan sonra tekrardan denek istedim ve elimle tutğum yerin hemen sol altında ilk denemlerimde göremediğim basamak gibi bir yer gözüme çarptı sol ayağı yükseltip koyduğumda çok rahat çıktım ve zirveye ulaşmıştım. Biraz soluklanıp yaşadığım tedirginlikten kaynaklı bir an önce inmek istiyordum kamp alanına (Süleyman ŞAHİN),zirve defterine sadece isimlerimizi ve zirveye ulaştığımız saati yazabildim.  birkaç kare fotoğraf çektikten sonra inişe geçtik.

Kızılkaya İniş: 08:45
Rota üzerinde Bulunan istasyonlar.
(1. İstasyon) - Yelken kaya istikametinde zirvede büyük kaya bloğuna atılmış büyük perlonla kurulmuş istasyon.
(2. İstasyon) - Zirvenin hemen altında ilk seti indikten hemen sonra bulunan tek sikke ile atılmış istasyon.
(3. İstasyon) - 2. İstasyonun bir set altında yaklaşık 10m ilerisinde 1 kum saati 1 sikkeyle kurulmuş istasyon.
(4. İstasyon) - 2. İstasyonun 25-30m altında 1 sikke ile atılmış istasyon.
(5. İstasyon) - 4. İstasyonun 2 set üstü yaklaşık 15m solu (4. İstasyondayken zirveye bakarkenki durumda) 1 sikke, bir iple takoz yapılmış istasyon.
Rotada karşılaştıklarımız bunlar.
Önden inen İstanbul ve Ankara ekibi 3. İstasyonu kullanarak ekibi indirmeye başlamıştı. Bizde 2. istasyona girip ipe çok yüklenmeden geri geri normal iniş yaptık. yaklaşık 25 m ilk inişten sonra diğer ekibin 30-35 m lik inişinin arkasından kurdukları 4. İstasyonda ipe girip 15-18 m lik bir iniş yapıp normal yürüyerek inebileceğimiz daha güvenli alana ulaştık.
11:15 de kapıya ulaşıp çantaları bırakıp 11:40 ta karasay zirveye ulaştık.
Dönüp çantalarımızı alıp kapıdan geldiğmiiz rotaya bağlanarak 13:00 da kamp alanına ulaştık. Bir şeyler atıştırdıktan sonra Kampı toplayıp 14:40 ta inişe geçtik ve saat 17:00 da Sokullu pınara ulaşmıştık. Malzemeleri araca yerleştirdikten sonra 17:35 de yola koyulup 23:15 te memleketimize iyi bir dağcı olarak döndük.