کوه دره انجیر انارک-Dareanjir Peak

1918
March 5, 2014
February 2014

near Tīrābād, Ostān-e Eşfahān (Iran)

کوه دره انجیر از شاخص ترین کوههای کویری استان اصفهان میباشد.چند کیلومتری شمال غربی شهر انارک از توابع نایین کوهی مرتفع به نسبت زمینهای مسطح اطراف هر کوهنوردی را به سمت خود میکشد.سالها بود که هر گاه برای کویرنوردی از نایین به سمت خور و جندق میرفتیم این کوه را میدیدم تا سرانجام موفق شدیم آن را در برنامه قرار دهیم.آب و هوای منطقه به شدت گرم و خشک است بنابراین صعود آن در فصل گرم طاقت فرساست.پیشنهاد من آبان تا اسفند است.وجود درختان انجیر در دره منتهی به کوه دلیل نام گذاری آن است.از هرسویی قصد صعود داشته باشید ناچار به دست به سنگ متوسط تا سنگین خواهید بود.غیر از تراک گذاشته شده از شمال خط الراس هم میتوان صعود کرد اما به طور کلی در نطر داشته باشید کوچکترین اشتباه در مسیر یابی منجر به برخورد به دیواره های صعب العبور و خطرناک میشود.ابتدای شروع مسیر سدی ساخته شده است و به لطف آن جاده مناسبی برای کوهنوردان وجود دارد.تخت بادام در میانه راه محل مناسبی برای استراحت است.قله اصلی طبق جی پی اس حدود 2465 متر ارتفاع دارد و قلل فرعی این کوه بیدت چاه و میل شاهین میباشند که ارتفاع کمتری دارند