خط الراس شاخ روباه به دوبرادران

February 15, 2019
February 2019

near Shahrak-e Emām Khomeynī, Qom (Iran)

یار در خانه ما گرد جهان میگردیم....
دوستان قدیمی وقتی منو می بینند میگویند: کجایی؟میگم؛قم
میگند:کوه کجا میری؟
میگم: اطراف شهر قم
میگند:قم مگه کوه داره؟
میگم بله که داره!!!
یکیش همین دوبرادران وشاخ روباه است که چسبیده به شهر هستند خط الراس حدود ۳کیلومتری سنگی و فنی خیلی زیبایی داره ارتفاع قله نسبتا کم ولی دامنه های سنگی ان با شیب زیادش دیواره های بلندی دارد . این مسیر از ابتدا دست به سنگ داره،مهم است که مهارتهای عبور از مناطق پرخطر و پرتگاهها راداشته باشید.طناب انفرادی فراموش نشه.من از پیمودن این مسیر خیلی لذت بردم،اگر شما هم سنگنوردویا علاقمند به کار فنی و کوهنوردی هستید از پیمودن این مسیر لذت میبرید.فراموش نکنیم کوهنوردی به پیمودن مسیرهای سنگی یا یخی گفته میشود که خطر سقوط در هر لحظه وجود دارد برای همین هیجان و ماجراجویی بیشتری از کوهپیمایی داره که فقط پیمودن مسیرهای پاکوب و کم خطر است.
ما از حاشیه بزرگراه بروجردی در انتهای شهرک قدس صعود را شروع کردیم . وقتی از خیابان انتهای شهرک قدس به طرف مسیر می اید شاخ روباه شکلی هرمی و برج گونه دارد وشبیه ماترون میمونه.
تا قله شاخ روباه یکی دوجا باید از طناب انفرادی برای حمایت استفاده شود از قله سرازیر میشویم وبه یک تنوره خوشگل میرسیم که از ان فرود میرویم تا گردنه بین شاخ روباه ود‌وبرادران ارتفاع کم میکنیم کل مسیر سنگی است و در بیشتر جاها دست به سنگ است از گردنه تا اولین قله دوبرادران مسیر روی به شکل ی شیب سنگی و پلکانی دست به سنگ است اولین قله طبق ارتفاع gps موبایلم ۱۰ متر بلندتر است از طریق ی شیار به گردنه بین دو برادر میرسم مسیر دقیقا" روی خط الراس است ودر اثر عبور کوهنوردان سنگهایش کمی براق شده است کمی بعد مسیر از سمت جنوب خط الراس تا قله دوم ادامه دارد این قله طبق جی پی اس موبایل من ۱۰ متر کوتاه تر است از قله با احتیاط کامل بطرف شرق در امتداد خط الراس رفته تا به ورودی و ابتدا یک شیار میرسیم اینجا مسیر مانند یک پلکان است که پله ها را باید با کمی جستجو پیدا کنید این شیار تا پای کوه ادامه دارد