Photo ofخط الراس غربی توچال، امامزاده داود و گردنه بازارک، زمستانه Tochal, west divide from Emamzade Davud & Bazarak pass, winter Photo ofخط الراس غربی توچال، امامزاده داود و گردنه بازارک، زمستانه Tochal, west divide from Emamzade Davud & Bazarak pass, winter Photo ofخط الراس غربی توچال، امامزاده داود و گردنه بازارک، زمستانه Tochal, west divide from Emamzade Davud & Bazarak pass, winter

January 6, 2018
January 2018

near Emāmzādeh Dāvūd, Tehrān (Iran)

صعود شبانه انجام شد.
مسیر طراحی شده برای صعود پر برف زمستانه بود هر چند تا پیش از خط الراس برفی وجود نداشت.
یال منتهی به خط الراس در دو جا دست به سنگ مشکل داشت، نیازی به دور زدن دست به سنگ ها نیست و از روی یال مسیر ایمن برای گذر از آن ها می توان پیدا کرد.
در زمستان امکان شب مانی در حرم امامزاده داود وجود ندارداما میتوان از خانه های اطراف با صرف هزینه قابل توجه استفاده کرد، برای بانوان نیاز به کارت شناسایی است. در فصل تابستان در حیاط حرم با پتو یا کیسه خواب سه فصل میتوان شبمانی کرد.
از انتهای شهر تهران سواری جهت رسیدن به امامزاده داود وجود دارد با کرایه 10000 تومان به ازای هر نفر.
در صورت اضطرار می توان در ایستگاه 7 تله کابین یا هتل توچال پناه گرفت.
مسیر فرود تا ایستگاه 5 با تله کابین و سپس از مسیر ولنجک بود، می توان مسیرهای دیگری برای فرود در نظر گرفت همانند شیرپلا یا دره اوسون.
یک مسیر فرار مناسب فرود از شاه نشین به سوی قله پلنگچال و سپس پناهگاه پلنگچال است، اگر بین قله و پناهگاه پلنگچال خطر بهمن وجود داشت می توان از قله دوشاخ و چین کلاغ یا قله دوشاخ و جنگل کارا و درکه بازگشت.

آغاز، امامزاده داود Start, Emamzade Davud

آغاز، امامزاده داود Start, Emamzade Davud

Aevalanche Jan 11, 2018

سلام
    مسیر خوبی رو رفتین ولی توصیه‌های خوبی نکردید.
    خصوصا اونجا که گفتین از شاهنشین برن قله‌ی پلنگچال و بعد پناهگاه!
    اون خودش یه برنامه‌ی سنگینه که اگه کسی چند بار اون مسیر رو رفته باشه هم ممکنه به مشکل جدی بر بخوره،اونم توی این فصل!
    اصلا برای مسیر جایگزین پیشنهاد خوبی نیست.

• ehsanehsan May 6, 2018

درود.
    همون طور که میبینید گفتم "مسیر فرار" یعنی وقتی مشکلی پیش میاد و باید در اسرع وقت از منطقه خارج شد پس برای شرایط عادی و نرمال نیست، همچنین گفتم اگر خطر بهمن وجود داشته باشه گزینه خوبی نیست. البته خودم اون مسیر رو رفتم قبلا و برای فرود مسیری بسیار مناسبه، به شرطی که از قبل پیش بینی اش رو کرده باشید و مسیرش رو توی جی پی اس همراهتون داشته باشید که در هر برنامه چالشی ای باید این مسیرهای جایگزین و فرار همراه تیم باشن.
    سپاس از توجهتون.

• Photo of Mr Hunter
    Mr Hunter Apr 19, 2020

Bonita ruta, bello paisaje mis felicitaciones.

Aevalanche Apr 19, 2020

سلام مجدد
    حق با شماست،البته زمستون مسیر پناهگاه پلنگچال خیلی پرخطره ولی خط‌الراس پلنگ سیاهسنگ دوشاخ چینکلاغ خوبه.
    میشه از جانپناه دوشاخ هم رفت کارا یا رفت یونجه‌زار یا از۳۳چم رفت پاوش و گلرد و امامزاده داود.
    غیرزمستان همه‌ی اوناییکه گفتید مناسب هستن.

ارادت

Aevalanche Apr 19, 2020

من تازه فهمیدم شما از همون ۳۳چم رفتین پایین🙃 چقدر دنبال ترک این مسیر میگشتم پیدا نمیکردم تا اینکه خودم رفتم.اگه عنوان صعود رو عوض کنید خیلیها ازش استفاده میکنند.👌