کلون بستک تا سرکچال

September 13, 2019
September 2019

near Dīzīn, Alborz (Iran)

چند تذکر و توصیه‌ی خیلی مهم:

۱)مسیر مناسب زمستان نیست.
۲)ما چون گروه بودیم و در گروه‌ها متاسفانه افراد مطیع نیستند و در بعضی موارد به تشخیص خودشون رفتار میکنند چند بار اشتباه کردیم و(از کلون بستک تا چند صدمتر جلوتر) از خط‌الراس پایین اومدیم و وارد راه‌های پاکوب شدیم(مسیرها اشتباه نبودند ولی خط‌الراس بهتره).این کار زمان سفر رو بیشتر کرد و انرژی بیشتری ازمون گرفت.به هیچوجه از خط‌الراس پایین نیایید جز موارد اندکی که ممکنه سخت باشه چند متری روی سینه‌کش پایین بیااید و بعد برگردید روی خط‌الراس
۳)راه‌های پاکوب زیادی توی کوه‌ها میبینید که هر کدوم برای منظوری ساخته شده‌اند و ارتباطی به کوهنوردی و برنامه‌ی شما ندارند /در بعضی موارد خصوصا نزدیک بلندی‌ها شما فکر میکنید اونها نزدیکتر هستند یا بلندی رو دور میزنند و از بالا و پایین رفتن بی‌مورد شما حلوگیری میکنند(میانبر هستند) ولی اشتباه میکنید.
۴)برنامه‌ی بی‌خطری هست ولی احتیاط شرط عقل هست زمان بندی رو رعایت کنید.در طول مسیر تا نزدیکی روستا منبع آبی وجود ندارد.
این ترک با رعایت اینکه بعد از کلون بستک تا چند صد متر جلوتر از خط‌الراس فاصله نگیرید هیچ ایرادی نداره(اونها هم پاکوب بودند ولی زمانبر).بعدشم که دیگه جز خط‌الراس مسیری ندارید.میشد زمان کل ۲ ساعت کمتر از این شود.

۷:۲۰ سایت مخابرات

سمت راست هم جلوتر میکشه بالا و به راه سمت چپ میرسه

PictographMountain hut Altitude 11,549 ft

۱۷:۲۰ جانپناه لجنی

۱۸:۱۰حرکت به سمت روستای سپیدستان(شمشک)