کهار از کلوان - جاده چالوس - kahar

March 8, 2018
March 2018

near Kalvān, Alborz (Iran)

کهار در زمستان بی شک شما را شگفت زده خواهد کرد. این قله همچون نقطه وسط پرگار است که در میانه البرز مرکزی واقع شده و تمام قله های سر به فلک کشیده البرز آن را احاطه کرده اند
صعود ما درمیانه اسفندماه نود و شش و در آب و هوایی مناسب و زمینی پربرف رقم خورد. مسیر دسترسی به این قله همچون همسایگانش ناز و هفت خوان از جاده چالوس محدوده پل خواب می گذرد. با رسیدن به روستای کلوان راهی مسیر گردنه می شویم و پس از ساعتی بر روی یال قرار می گیریم
صعود ما در یک روز بسیار پر رفت و آمد رقم خورد که پیمایش را کمی کند می کرد اما همجواری با دیگر گروه ها و مناظر سفیدرنگ زمستانی باعث شد تا نیمی از مسیر تا جانپناه کهار را بدون خستگی طی کنیم
پس از صرف صبحانه در جانپناه راهی قله شدیم و پس از ظهر به دنیای شگفت انگیزش دست یافتیم
مناظری بسیار وسیع ومدهوش کننده از البرز پیش روی ما بود و بسیاری از قله ها از دماوند و آزادکوه و علم کوه گرفته تا ناز و هفت خوان و بسیاری دیگر ... همه و همه در یک نمای 360 درجه گرداگرد کهار جمع شده بودند و یکی از زیباترین و بی بدیل ترین مناظر تمام قله ها را پیش روی ما نهاده بودند
کهار آن هم در زمستان ارزشش را دارد

مسیر پیش رو توسط دوست عزیزم آقای علیرضا منتها سرپرست باشگاه توچال و با دستگاه جی پی اس 64 اس ثبت گردیده است