khashchal summit in alamout قله خشچال الموت

Photo ofkhashchal summit in alamout قله خشچال الموت Photo ofkhashchal summit in alamout قله خشچال الموت Photo ofkhashchal summit in alamout قله خشچال الموت

October 8, 2015
October 2015

near Varbon, Qazvīn (Iran)

Viewed 2084 times, downloaded 61 times

This week we hiked khashchal summit with 5 trackers of GKAZAR members with leading of Mrnezami

Technical Report of climbing:

Time to reach shelter from avan lake : 6 hours hours
Time to reach summit from shelter : 3.5 hours
total time of hiking : 9:30 hours
Water supply : shelter and lake
Track status : shiny
comment :
Climbing date :
Nearby peaks :
Nearby villages :avan , zarabad
The best time to climb :
Photos from : shojakhani

**********************************************

گزارش برنامه صعود به قله خشچال الموت به زبان آقای نظامی پور مسئول برنامه :
قله خشچال با ارتفاع 3930 متر یکی از قلل رشته کوه البرز غربی محسوب می شود و دقیقا در مرز دو استان قزوین و مازندران قرار گرفته است منطقه الموت با بیش از 300 پارچه آبادی و طبیعتی بکر مبدا صعود قلل زیبایی چون شاه البرز ( جبهه شمالی ) سفید کونور . سیالان ( جبهه جنوبی)و خشچال می باشد از جاذبه های این کوه می توان دریاچه و دره زیبای آوان را نام برد راههای صعود به قله عبارتند 1- راه پاکوب روستای وربن 2- راه پاکوب روستای آوان 3- مسیری که بعد از روستای آوان از کف دره و از کنار رود خانه بر یال شرقی سوار می گردد 4-راه جاده خاکی معدن می باشد

تیم 8 نفره بعد از هماهنگی لازم با هیئت کوهنوردی استان قزوین توسط آقای مشک آبادی روز چهار شنبه مورخ 94/7/9 راس ساعت 6/30 دقیقه عصر با یک دستگاه خود رو ون عازم منطقه الموت شدیم ساعت 2/45 صبح به دریاچه اوان رسیدیم پس از استراحت روز پنجشنبه بعد از صرف صبحانه سه نفر از همنوردان جهت بازدید از قلعه الموت حسن صباح از صعود به قله منصرف بقیه پنج نفر به نام های آقایان باقری . شجاع خانی . احمدی . اشرفی. و نظامی پور مسیر قله را در پیش گرفته ساعت یک بعد از ظهر به پناهگاه رسیده و ادامه مسیر داده ساعت 4/30 بعد از ظهر به قله خشچال به ارتفاع 3930 متر رسیدیم بعد از کمی استراحت و صرف تنقلات به پناهگاه بر گشتیم پس از شب مانی در پناهگاه صبح زود فرود آمده به همنوردان پیوستیم . در خاتمه بر خود وظیفه می دانم از جناب آقای شجاع خانی جهت مسیر یابی با جی پی اس و یاری و هم گامی دیگر همنوردانم کمال تشکر را داشته باشم تیم اعزامی عبارت بودند آقایان خلیل پور . نوزادیان . باقری . جعفری . احمدی . شجاع خانی . اشرفی . و اینجانب نظامی پور