Kazbegi Zirve

one day 2 hours 54 minutes
July 20, 2023
July 2023

near St’epants’minda, Mtskheta-Mtianeti (Georgia)

Gürcistan Artvinli olmam nedeniyle benim için komşudur. Gitmekten keyif alırım, arkadaşlarımla gitmek daha da keyifli oldu, hem kültür şehir hem dağ çıkışı planladık. Üç gün Svaneti bölgesinde geçirdikten sonra gece yolculuğu yaparak sabaha karşı Kazbegi kasabasına vardık. Bir saat anca uyuduk ve kahvaltının ardından Şevika, Erol, Gökçe, Erkan ve ben Trinity Church ve Kazbek Dağına doğru yola çıktık. Çok dikkatli olmak gerekiyor her konuda, alışveriş, kalacak yer ve herşey. Net anlaşın, öyle bile olsa dolandırılıyorsunuz, kesnlikle Moon Night Vasilinin yerinde KALMAYIN ve alışveriş yapmayın, herşey %50 daha pahalı ve geri de almıyor. Hala kızgınım bir kartuş için bize yaptıklarına. Araç kiliseden sonra gelmiyor, kamp yüküyle yürümeye başladık ve akşam 21 civarı çadırımızı kurup birşeyler yiyip uyuduk Gökçeyle. Öyle uykusuz ve yorgunduk ki. Gece 24 civarı ve sonrası herkes zirve için yola çıkıyordu, biz de Gökçeyle hepsini izliyorduk, kemer takmışlar mı, nereden başlıyorlar gibi gibi. Yat dedim Gökçeye uyumadan dinlenmeden yola çıkamayız. Sabah 4 de uyandık iyi miyiz? Evet. Kahvaltı yaptık ve 5 de yola çıktık. Hava karanlık kapalı hatta öğleden sonra fırtına ve önümüzdeki günlerde de fırtına. 11 den sonra insanlarla karşılaşmaya başladık yolda, hepsi ip birliğinde önce çıkanlar ve sonra inenler, bir kısmını yolda geçip gittik. Bizde ip ve buz vidası dahil bütün teknik malzemeyi taşımıştık ama kullanmadık.12 gibi zirvedeydik. Yalnız rüzgar bizi yerden yere vuruyordu. Hızla birkaç fotoğraf çekip dönüşe geçtik. İki Türk Kadını Kazbek Zirveyi tamamlamıştık. O gece de pansiyon derdimiz olmasın diye yattık kampta sabah 07 de yola çıktık ve kramponsuz geçtiğimiz Gergeti buzulunu kramponlarımızı takarak geçip indik.

Bu adama bu pansiyona dikkat edin adam iki ayağınızı bir pabuca sokuyor