Kayseri Erciyes Nesrin Topkapı rotası

Photo ofKayseri Erciyes Nesrin Topkapı rotası Photo ofKayseri Erciyes Nesrin Topkapı rotası Photo ofKayseri Erciyes Nesrin Topkapı rotası

October 7, 2022
October 2022

near Cebir, Kayseri (Türkiye)

06.10.2022 perşembe günü saat 04:00 Tekirdağ-Çorlu’dan çıkış,saat 05:40 İstanbul Kadıköy Söğütlüçeşme YHT istasyonuna varış,saat 06:10 YHT ile Ankara’ya gidiş. Saat 10:25 Ankara’ya varış, Ankaradan saat 11:20 Güney Expresi Ana hat treni AHT ile Kayseri’ye hareket, saat 19:00 Kayseri’ye varış. Kayseri tren garından Develi minibüs durağına kadar yaklaşık 20-30 dakika kadar yürüdük.bu süre içinde ekmek arası yaptırıp yiyerek gittik. Minibüste kredi kartı ile ödeme yapabiliyorsunuz. Biz öyle yaptık. Erciyes kayak merkezinde indik. TDF’nin eğitim ve kamp alanına çadır kurduk. Kamp alanında çeşmeler, bay bayan WC ve duşlar var. Minibüsten ineceğiniz yerde yol kenarında Kayseri Erciyes dağı camii var orda da ihtiyaçlarınızı karşılayabilirsiniz. Sonrasında yol kenarında jandarma komutanlığına sabah zirve tırmanışı yapacağımızı çıkış saati iniş saati ve kişisel bilgilerimizi verdik. 07.10.2022 cuma günü sabah 04:30 uyanma. 05:00 kamp alanından hareket ettik. Yanımıza yürüyüş İçin yiyecek ve içeceğimizi aldık sadece. Nesrin Topkapı sol kulvar rotasını kullandık fakat en kolay rota o gözükmesine rağmen kolay rota yok sürekli tırmanış ve ayağımız altında kayan taşlar belli bir irtifadan sonra şiddetli rüzgar ve sis başladı. Hava durumunu çok iyi takip etmeniz gerekiyor gitmeden önce. Saat 13:00’da yoğun sis ve şiddetli rüzgar yüzünden 3550 metreden dönüş İçin karar verdik. Saat 17:00’da kamp alanına vardık. Jandarma komutanlığına sorunsuz bir yürüyüş yaptığımızı ve kamp alanına döndüğümüzü bildirdik. Not: Erciyes kayak merkezinden Kayseri merkeze dönmek için 153 çağrı merkezini arayıp develiden Kayseri’ye dönüş İçin yer ayırtmayız gerekiyor. Tam konumu vermeniz gerekiyor. “Erciyes kayak merkeziden”diye kendisine bilgi verilmeyen minibüs dışında sizi yoldan almıyor minibüsler. Yazım verimli olduysa ne mutlu bana, biz böyle bir bilgiye sahip olarak gidemedik. Kimse böyle ayrıntılı bir bilgi paylaşmamıştı.(2 kişilik bir ekiptik)iyi tırmanışlar şimdiden :)