Kaynaklar-Nif Zirve-Kaynaklar

April 2, 2013

near Kaynaklar, İzmir (Türkiye Cumhuriyeti)

Rota Kaynaklardan başlayıp tekrar kaynaklarda sonlanıyor. Aslında rota bir yürüyüş rotası ancak rota içerisinde gürlekten "kaynaklar suyunun başlangıcı" başlayan bir tırmanış kısmı olduğu için tırmanış simgesi kullandım. Bu tırmanış kısmı bypass edilirse yürüyüş şeklinde değerlendirilebilir. Bu tırmanış kısmı çok aşırı dik olmamakla birlikte bitki örtüsünun sık olması, kısmen zemin gevşekliği yüzünden dikkatli olmak gerekiyor. Rotanın orjinalinde; gürlek güney doğusunda bulunan vadi kullanılacaktı ancak bir rota sapması sonucu bu rotadaki tırmanış yapıldı. Bu vadi hakkında tam bir bilgim yok ama tırmanış için uygun görünüyor. Bu tırmanış ile Nif zirveye olan mesafe 10.2 km'ye düşüyor ancak tırmanış biraz zaman alıyor

Nif Yangın Gözetleme Kulesi

Tırmanış Mola

• Photo of BekirAltın
    BekirAltın Sep 13, 2013

Sizin rotanızın yakınlarından bisiklet ile gidilebilir mi, yol war mı?

• Photo of Mehmet Naci ÜLGER
    Mehmet Naci ÜLGER Sep 13, 2013

Bekir bey; zirveye çıkış için gürlekte (suyun kaynağı) yol dışı yaptık ve doğalgaz hattının olduğu yola kadar tırmandık. Bu kısım normal yürüyüş için bile uygun değil.

Aslında yolu takip ederseniz belli bir yere kadar bisikletle gidebilirsiniz ama zirve yapamazsınız. Bizim dönüş rotamız bu şekildeydi. Üstte yayınladığım rotayı incelerseniz zirveden iniş kısmı bu şekilde.. Zirve yapmanız için belli bir yerde bisikletleri bırakmanız gerektiğini düşünüyorum.