Karayalak kamp alanı, büyük demirkazık zirve klasik Rota (Demirayaklar)

Photo ofKarayalak kamp alanı, büyük demirkazık zirve klasik Rota (Demirayaklar) Photo ofKarayalak kamp alanı, büyük demirkazık zirve klasik Rota (Demirayaklar) Photo ofKarayalak kamp alanı, büyük demirkazık zirve klasik Rota (Demirayaklar)

July 15, 2020
July 2020

near Emmi Yaylası, Niğde (Türkiye)

Karayalak kamp alanında narpuz Vadisinden, kızılçarşak bdk külahtan çıkış, dönüşte
iple iniş sırasında piller bittiği için dönüşü tam kaydedemedim. dönüşte geliş rotası üzerinden geri dönüldü.
**Gece 03:00’te kalkarak zirve için son hazırlıklarımızı yapıp, 04:00’te hazır şekilde dışarıya çıktık ve yürüyüşe başladık. Karayalak kamp alanının yanından devam eden traktör yolunu takip ederek Narpuz boğazına devam ettik, buradan 2. Narpuza devam ettik. Buradan ilerleyerek Kızılçarşak denilen oldukça dik eğimli ve çarşak zeminli alana geldik. Oldukça zorlayıcı olan Kızılçarşağı çıktıktan sonra dağın güney geçidinde yarım saatlik bir mola verip yolumuza devam ettik. Klasik rota tabir edilen külahtan dikkatli şekilde tırmanarak 11:30 civarında zirveye ulaştık. Zirvede dinlenmemizin ve fotoğraflarımızı çekilmemizin arından inişe geçtik. İnişimizde 3 ip inişi yapıp son etapta da serbest şekilde dikkatli olarak inerek, yine çıktığımız kızılçarşak – 2.Narpuz – 1.Narpuz üzerinden saat 20:00 civarında kamp alanına ulaştık. Oldukça yorgun olmamıza rağmen hızlıca bir şeyler hazırlayıp, yedikten sonra yarınki zirve faaliyeti için dinlenmeye geçtik.