Kaldı klasik rota

Very difficult
May 20, 2022
May 2022

near Emmi Yaylası, Niğde (Türkiye)

Akşam pınarı kamp alanından saat 03:00 de hareketle faaliyete başladık. Parmak kayanın yaklaşık 50-100 m üstüne gelince kar sertleşti ve krampon taktık. Rotada görüldüğü gibi Avcı beline gelmeden sola dönüp Yoncalıtaş istikametine yöneldik. Bu bölümde hava inanılmaz rüzgarlı ve de soğuktu. Güneş doğduktan sonra bile faaliyet boyunca rüzgar hiç kesilmedi. Yılın bu mevsiminde gidecek olan ekipler, bahar diye aldanmayın sakın :) Yoncalıtaştan sonra sırasıyla bütün etaplar geçilerek zirveye varıldığında saat 11:30-12:00 civarıydı. Hem çıkış hem de inişte rotanın bir kısmı ip birliğinde güvenli bir şekilde geçilmiştir. ( Bilenler biliyor ama yine de yazayım: Bu tırmanış teknik ekipmanla yapılan ve bunları kullanmasını bilen ekiplerin yapabileceği bir faaliyettir.) 14 saati biraz geçen faaliyet başlangıç yeri olan Akşam pınarında sonlandı. Faaliyet raporu ve detaylı fotoları en kısa zamanda link olarak ekliyor olacağım.