Invernal per cresta a Núria (de Pic de l'Àliga a Fontnegre)

Photo ofInvernal per cresta a Núria (de Pic de l'Àliga a Fontnegre) Photo ofInvernal per cresta a Núria (de Pic de l'Àliga a Fontnegre) Photo ofInvernal per cresta a Núria (de Pic de l'Àliga a Fontnegre)

December 30, 2019
December 2019

near Vall de Núria, Catalunya (España)

Ruta invernal des de la Vall de Núria fins al Cim de Fontnegre passant pel cim de l'Àliga.
Senzilla ruta que comença prenent el GR que porta fins el refugi des del cremallera de Núria. El dia és assolejat i poc fred, tot i així la neu és dura i hi ha molt de gel. Grampons absolutament necessaris.
Des del refugi NO és pren el camí dels enginyers; el cim de l'àliga, però, està senyalitzat. Cal seguir la ruta que de seguida comença a fer Zs fins la cresta, des d'allà no te pèrdua, es tracta de seguir l'aresta nord i anar fent cims menors com el Pic de la Pala, etc... fins el cim de Fontnegre, el vent és moderat amb ratxes fortes. Sort que no el sol és potent i no fa gaire fred, perquè el vent sí que ho és. Sempre té el seu perill el pas pels colls, on fa molt de vent i cal grampons i piolet, tant per la força del vent com per la gran quantitat de gel que hi ha.